یحیی میرزاده گفت: نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی در شهرستان بندرعباس بیشتر شده است و با اصناف متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، یحیی میرزاده، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: همه اصناف باید نکات بهداشتی و دستور العمل‌ها را رعایت کنند و در صورت بی توجهی به مقررات اعلام شده با متخلفان برخورد قانونی شدید صورت خواهد گرفت.

میرزاده افزود: نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی در شهرستان بندرعباس بیشتر شده است و با اصناف متخلف برخورد قانونی می‌شود.

او با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در بندرعباس طی هفته‌های اخیر، افزود: همچنان زدن ماسک، شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به عنوان راه‌های اصلی پیشگیری از ابتلا به کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است.

میرزاده با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی یکی از مهمترین راهکار‌های مهم و پیشگیرانه از ابتلا به کرونا است، گفت: مردم از شرکت در هرگونه تجمع از جمله جشن ها و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند.

رئیس مرکز بهداشت بندرعباس، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن شلوغ از جمله بازارها، ادارات و ناوگان حمل و نقل عمومی را ضروری دانست و افزود: شهروندان از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر و حتی روستا‌ها خودداری کنند چرا که همین تردد‌های غیر ضروری می‌تواند موجب انتقال ویروس از نقاط آلوده به نقاط سالم شهر یا روستا شود.

میرزاده گفت: مراجعه زودهنگام افراد دارای علائم کرونا به مراکز تشخیص بیماری کووید ۱۹ هم در قطع زنجیره انتقال و هم در روند درمان و بهبودی آنان بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.