مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از آغاز اجرای مرحله دوم طرح ملی راهکار در قالب رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار در کانون‌های مساجد کردستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: طرح ملی راهکار همزمان با هفته وحدت آغاز شده و تا ۳۰ دی ماه امسال نیز اجرای آن ادامه دارد.

او با بیان اینکه طرح ملی راهکار در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نسبت به تداوم همدلی و کمک مومنانه در ایام کرونایی اجرا می‌شود، افزود: با عنایت به این مساله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد اعتمادسازی و شبکه سازی در سطح محلات در قالب چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار دومین مرحله این طرح ملی را اجرا می‌کنند.

گلباغی بیان کرد: بخش‌های عمده‌ای از این فعالیت‌ها با در نظر گرفتن شرایط ناشی از شیوع کرونا و آغاز موج جدید این ویروس منحوس در قاب مسجد مجازی و فضاسازی محلات شکل می‌گیرد و در قالب برنامه‌های طرح ملی ایران قوی نیز تداوم خواهد یافت و در عرصه‌هایی نظیر مواسات و ایثار به صورت پررنگ تری نسبت به گذشته فعالیت می‌کند.

او با اشاره به اهداف این طرح گفت: طرح ملی راهکار به منظور ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برنامه‌ریزی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان تاکید کرد: همچنین تهیه و توزیع ارزاق از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و توزیع آن میان خانواده‌های نیازمند، آموزش و راه اندازی بازارچه‌های مجازی از دیگر اقداماتی است که ذیل دومین مرحله از طرح ملی راهکار تعریف شده است.

او اعتمادسازی، شبکه سازی و جریان سازی را از رویکرد‌های این طرح دانست و گفت: کانون فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیات امنا و سایر تشکل‌های محله می‌توانند با کمترین مشکل و مانعی مواجه شده و گامی موثر و حرکتی جهادی را به انجام برسانند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب طرح ملی «راهکار» از سه طریق سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir و انتشار در فضای مجازی با عنوان پویش مردمی بچه‌های مسجد در طرح ملی راهکار شرکت کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار