مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: نیرو‌های انقلابی در مساجد با عنوان عملیات حاج قاسم در بحث پیشگیری برای بیماری کرونا ورود پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در بحث کرونا یک تیم تحت عنوان عملیات حاج قاسم شکل گرفت که هدف آن انجام فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف همچون کمک‌های مومنانه، حمایت و مساعدت به افراد آسیب دیده از کرونا و افراد محروم است که این طرح از ۱۳ آبان آغاز شده و تا روز شهادت سردار دل‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره حضور افراد در بیمارستان‌ها، انجام کمک‌های مومنانه و حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده، افزود: بر همین اساس نیرو‌های مسجدی، هیاتی و متعهد اقدام به تشکیل چهار کارگروه بیمارستان، کمک‌های مومنانه، امور خانواده و اشتغال زایی کرده اند.

حجت‌الاسلام حقانی تصریح کرد: درباره بخش بیمارستانی، متناسب با شرایط شهرستان‌های استان به افراد داوطلب آموزش‌های لازم داده می‌شود و در صورت نیاز اعزام انجام می‌شود.

او بیان کرد: بحث حضور داوطلبان در بیمارستان‌ها از دو هفته پیش آغاز شد و تا کنون در شهر کرمان تعداد ۱۰ نفر از نیرو‌های داوطلب به بیمارستان افضلی پور اعزام شده اند.

اوبا اشاره به اینکه نیرو‌های انقلابی با محوریت مسجد در بحث پیشگیری و مراکز بهداشت نیز ورود پیدا کرده‌اند، بیان کرد: یکی از طرح‌های مسجد محور این است که با توجه به اینکه در بحث کرونا خانواده‌ها درگیر شده اند، برخی از مساجدبرای خرید به خانواده‌ها کمک می کنند.

حجت الاسلام حقانی اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی که شاید انجام فعالیت‌های عبادی در مساجد کمرنگ شده است، اما به شدت کارکرد اجتماعی مساجد پررنگ می باشد که مصادیق آن را در بحث شیوع ویروس کرونا شاهد هستیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار