رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از افزایش ۲۸ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار کرد: افزایش ۲۸ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته در راستای اقدامات نیرو‌های انتظامی سراسر کشور صورت گرفته است.

او با بیان اینکه همکاران ما در مرزبانی، پلیس مواد مخدر و بخشی دیگر از پلیس‌های تخصصی کشفیات را انجام داده‌اند، گفت: تا روز گذشته ۶۶۱ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

سردار کریمی با بیان اینکه برنامه‌هایی از طریق فرماندهی ناجا به عنوان راهبرد مشخص شده است، ادامه داد: تمرکز ما در راستای توجه به مرز‌های شرقی کشور و مقابله جدی با مجرمان است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: تا به امروز ۷۵ درصد در مجموع ۶۶۱ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده در استان‌های شرقی کشف شده است.

او با بیان اینکه متمرکز شدن در مرز‌های شرقی از گذشته در برنامه‌های اصلی نیروی انتظامی بوده است، تصریح کرد: با به کارگیری دیپلماسی پلیسی، انسداد فیزیکی در طول هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک ایران و افعانستان و پاکستان حفاظت می‌شود.

سردار کریمی با بیان اینکه شناسایی و استرداد مجرمان جرایم مواد مخدر در دستور کار نیروی انتظامی است، گفت: حدود ۲۷ هزار و ۸۰۰ فقره اطلاعات و اخبار توسط مردم به پلیس اطلاع داده شده است.

او با بیان اینکه ۱۰۶ نفر از عناصر باند‌های مواد مخدر در سراسر کشور شناسایی شدند، گفت: برای شناسایی و دستگیری مجرمان از تکنولوژی‌های روزآمد و بومی استفاده می‌کنیم.

سردار کریمی افزود: اقلام کشف شده بیش از ۵۸۰ میلیارد تومان به شبکه‌های مواد مخدر ضربه مالی زده است.

او با بیان اینکه طی دیداری که با مقامات کشور افغانستان داشتیم آن‌ها اذعان کردند به دلیل اختلافات داخلی نمی‌توانند از ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک ما با این کشور حراست کنند، تصریح کرد: مرزیابی جمهوری اسلامی ایران به صورت یک سویه از این مرز‌ها پاسداری می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار