در مشهد صورت می‌گیرد؛

اجرای محدودیت حمل و نقل در صورت تداوم آلودگی هوا

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در صورت ادامه آلودگی هوا در مشهد در گام نخست اعمال محدودیت در حوزه حمل و نقل اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی ماندگاری آلاینده‌ها و آلودگی هوای مشهد باید تا ابتدای هفته جاری ادامه می‌داشت، اما شاهد تداوم و حتی تشدید آلودگی در هوای این کلانشهر هستیم.

او افزود: در پیش‌بینی جدید اعلام شده، پایداری جوی و ماندگاری آلودگی تا عصر امروز ادامه دارد و با وزش باد و تغییرات جوی شاهد کاهش آلاینده‌ها و جا به جایی آن‌ها با لایه‌های بالایی جو خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در صورت عدم تحقق پیش‌بینی اعلام شده و تداوم آلودگی هوا در گام نخست اعمال محدودیت زمانی و نوعی در حمل و نقل اعمال خواهد شد که می‌تواند هم شامل اجرای طرح زوج و فرد از در منزل و هم در مناطق پرتردد، اعمال تغییر در کم و کیف فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از ناوگان خسته و فرسوده شود.

همتی بیان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های موجود، اعمال محدودیت در فعالیت صنایع، تغییر مصرف سوخت نیروگاه‌ها از گازوئیل و مازوت به گاز از دیگر گام‌های اعمال محدودیت با هدف بهبود وضعیت هوا خواهد بود.

او با بیان این که طبق آخرین برآورد‌های انجام شده خودرو‌ها سهم ۶۴ درصدی در آلودگی هوا دارند، تصریح کرد: به همین دلیل نخستین اقدامی که به منظور کاهش آلودگی در دستور کار قرار می‌گیرد در این بخش است.

از روز یکشنبه ۱۱ آبان ماه تا امروز به مدت هشت روز کیفیت هوای مشهد آلوده و در وضعیت هشدار قرار دارد.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار