نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع خیران میراث فرهنگی در منطقه سیستان باید ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دهمرده  نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌های شمال سیستان و بلوچستان در زمینه آثار تاریخی و فرهنگی و به منظور بهره‌مندی بیشتر از این ظرفیت‌ها مجمع خیران میراث فرهنگی در منطقه سیستان باید ایجاد شود.

 دهمرده  در حاشیه نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان و شماری از مدیران ادارات میراث فرهنگی منطقه سیستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از ظرفیت‌های مهمی این استان میراث فرهنگی و گردشگری آن بوده که متاسفانه تا کنون از این ظرفیت‌ها در جهت ایجاد درامد و اشتغال بخوبی استفاده نشده است.

او تصریح کرد: در دوره قبل و فعلی مجلس همانند گروه خیران مدرسه ساز پیشنهاد مجمع خیرین میراث فرهنگی در منطقه سیستان داده شده و این الگو برای اولین بار در این منطقه ارائه شده است.

نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل گفت: ظرفیت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان باید به ایران و دنیا معرفی شود در حالیکه اعداد بودجه‌ای دولت برای آن مقدور نیست و با ایجاد مجمع خیران میراث فرهنگی ۵۰ درصد از سوی خیران و ۵۰ درصد از سوی دولت عقب ماندگی‌ها را برطرف می‌کند.

او تاکید کرد: ثبت جهانی آس باد‌ها باعث اثبات منطقه سیستان به عنوان انبار غله آسیا می‌شود و این خود زمینه جذب گردشگر را از سراسر کشور فراهم می‌کند.

دهمرده از بخش خصوصی و خیران خواست تا به مجمع خیران میراث فرهنگی منطقه سیستان بپیوندند تا از این طریق بتوان ظرفیت‌های گردشگری منطقه سیستان را شکوفا کرد. ناسب این مناطق را به گردشگران معرفی کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار