معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تسهیلات جدید بانک کشاورزی در قالب کشاورز کارت به زودی به تولیدکنندگان محصولات استراتژیک پرداخت خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جعفر صبوری پور با بیان اینکه کشاورزان با داشتن کشاورزکارت؛ نهاده‌ها را با قیمت مصوب دریافت خواهند کرد، گفت: این طرح شامل محصولات گندم، جو و دانه‌های روغنی می‌شود و برای تامین نهاده‌های کشاورزی به ویژه خریدکود و سموم دفع آفات نباتی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: کشاورز کارت از جمله کارت‌های خرید است که از سوی بانک کشاورزی ارائه شده و به ازاء هر هکتار، مبلغ دو میلیون تومان و در مجموع تا سقف ۲۰ میلیون تومان با سود تسهیلات ۱۲ درصد، حداکثر یکساله به کشاورزان پرداخت می‌شود و آن‌ها در سال آینده پس از برداشت و فروش محصول می‌توانند نسبت به تسویه آن اقدام کنند و در این شیوه مساعدت در اخذ تضامین با اولویت تضمین سایر کشاورزان لحاظ شده است.

او اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اطلاعات کشاورزان را از طریق سامانه سیتا در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌دهد و پس از صدور کشاورز کارت امکان خرید نهاده‌های کشاورزی از بیش از ۴۲۰ فروشگاه مجاز مورد تایید شرکت خدمات حمایتی برای کشاورزان در سراسر استان فراهم می‌شود.

صبوری پور افزود: این طرح از اواخر آبان ماه آغاز خواهد شد و در مرحله بعد اجرای این طرح، سایر محصولات کشاورزی نیز تحت پوشش این تسهیلات قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار