مدیرکل بنیاد شهید گیلان از بررسی ۲۹ پرونده شهدای خدمت عرصه سلامت این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: نخستین جلسه بررسی و احراز پرونده شهدای خدمت عرصه سلامت با حضور اعضای کمیته استانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

او با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی و تعیین مصادیق شهدای خدمت اخیرا پس از تصویب ستاد ملی کرونا به استان‌ها ابلاغ‌ شده است، اظهار داشت: در استان‌ها کمیته سه‌نفره با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی و عضویت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل‌ شد و پرونده‌های شهدای سلامت را بررسی می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان از بررسی ۲۹ پرونده شهدای خدمت عرصه سلامت این استان در کمیته استانی احراز هویت خبر داد و گفت: بخشی از پرونده‌ها پس از بررسی به‌ صورت نهایی تأیید و بررسی برخی دیگر از پرونده‌ها به دلیل نقص در پرونده به آینده موکول شد.

پاکاری با اشاره به فرایند بررسی هویت و احراز شهادت جانباختگان کووید ۱۹ در مراکز درمانی و بهداشتی استان گفت: بررسی و تأیید اولیه پرونده‌های شهدای خدمت عرصه سلامت در حال نهایی شدن است و پس از تکمیل برای بررسی مجدد به ستاد ملی کرونا و یا کمیته ملی ارسال خواهد شد.

او تصریح کرد: پرونده شهدای خدمت عرصه سلامت پس از تأیید نهایی در کمیته ملی به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان برای ارائه خدمات به خانواده‌ها ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.