رئیس فدراسیون جودو از برگزاری مسابقات بین المللی و جایزه بزرگ جودو با نام مبارک سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» به میزبانی کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران در دیدار با محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به حواشی پیش آمده در مسابقات جهانی جودو که در سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در ژاپن برگزار می‌شد، اشاره کرد و گفت: فدراسیون جهانی جودو ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۹ اقدام به تعلیق کلیه فعالیت‌های جودوی ایران در عرصه بین المللی کرد.

او افزود: تعلیق ظالمانه از شهریور پارسال شرایط سختی برای ورزش جودو به وجود آورد، اما در حقیقت این تهدید تبدیل به فرصت شد و ما در داخل کشور مورد حمایت قرار گرفتیم و در دادگاه شکایتی را برای حقانیت جودو ایران مطرح و در جلسه دادگاه حدود هشت ساعت دفاع کردیم.

میراسماعیلی با اشاره به اینکه متاسفانه در این مسئله سه نفر کشور را فروختند و اظهاراتی علیه ما داشتند، تصریح کرد: با تمام این موارد، هنوز این افراد نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.

او تعداد جودوکاران ثبت شده در سامانه کشوری را ۹۰ هزار ورزشکار اعلام کرد و بیان داشت: خوشبختانه در این رشته ورزشی شاهد افزایش ۵۰ درصدی بوده ایم.

میراسماعیلی تبدیل جودو به یک ورزش همگانی را از اولویت‌های این رشته ورزشی در کشور عنوان کرد و گفت: طی پارسال تمام مسابقات قهرمانی کشور با جوایز نفیس برگزار شد که از جمله آن‌ها می‌توان به رقابت‌های جایزه بزرگ مشهد مقدس اشاره کرد که در نوع خود بی نظیر بود.

رئیس فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران، ضمن بیان فضائل شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کرمان را به واسطه وجود آرامگاه سردار دل‌ها، شهر مقدسی دانست و افزود: کرمان جزو استان‌های موفق در رشته جودو به‌ویژه در بحث همگانی کردن ورزش است.

پوراسماعیلی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، مجوز برگزاری مسابقات را نداشته ایم، ابراز امیدواری کرد: با برطرف شدن این بیماری و اخذ مجوز این مسابقات را برگزار کنیم.

او با استقبال از برگزاری رقابت‌های بین المللی جودو، جام سردار سلیمانی به میزبانی کرمان، تصریح کرد: علاوه بر این رقابت ها، برگزاری جایزه بزرگ جودو با نام سردار سلیمانی را نیز پیگیری خواهیم کرد؛ چرا که افتخار می‌کنیم برای حاج قاسم کاری را انجام دهیم.

میراسماعیلی افزود: برگزاری مسابقات بین المللی و جایزه بزرگ جودو با نام «سردار سلیمانی» به میزبانی کرمان در تقویم فدراسیون ثبت می‌شود تا هر سال شاهد برگزاری آن باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار