مسئول کتابخانه علامه حلی روستای خسروی قصرشیرین، گفت: کتابخانه علامه حلی به سبب اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای تمام گروه‌های سنی جایگاه ویژه‌ای در بین اهالی روستا و حتی شهرستان پیدا کرده و اهالی روستا به وجود کتابخانه افتخار می‌کنند.

نسرین گهواره، مسئول کتابخانه علامه حلی روستای خسروی قصرشیرین، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت: کتابخانه علامه حلی به سبب اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای تمام گروه‌های سنی جایگاه ویژه‌ای در بین اهالی روستا و حتی شهرستان پیدا کرده است.

او گفت: حتی در روز‌های کرونایی دست از کار و فعالیت کتابداری نکشید و با فرارسیدن اربعین حسینی همچنان چشم به راه زوار آقا اباعبدالله الحسین (ع) است.

 رابط فرهنگی شهرستان قصرشیرین، دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، در معرفی کتابخانه عمومی علامه حلی، گفت: روستای خسروی از سال ۱۳۹۳ به همت مسئولان وقت فرمانداری، دهیاری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و هیأت امنای مسجد روستا صاحب یک کتابخانه عمومی شد.

او افزود: ۸۶۷۴ نسخه کتاب در کتابخانه علامه حلی موجود است. این کتابخانه در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر با زیربنای ۱۸۰ مترمربع در حال ارائه خدمات فرهنگی به مردم این روستا است. ۴۷۰ نفر از جمعیت روستا عضو کتابخانه هستند و با همکاری این اعضا توانستیم در سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی برگزار کنیم و امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی برگزار کردیم.

گهواره ادامه داد: روستای خسروی از جمله روستا‌هایی است که به واسطه فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه علامه حلی توانست در روستا، مناطق عشایری و روستا‌های محروم افراد علاقه‌مند زیادی را به کتاب و کتابخوانی جذب کند.

این کتابدار فعال گفت: روستای خسروی با توجه به قرار گرفتن در مرز بین المللی خسروی به دلیل جایگاه معنوی ویژه‌ای که دارد، محل تردد زوار عتبات عالیات و برگزاری مراسم مذهبی از جمله دعای پرفیض عرفه بوده و هست و این موضوع باعث شده کتابخانه روستا مکان مناسبی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی باشد.

نسرین گهواره، مسئول کتابخانه بیان کرد: در ایام اربعین سال ۹۸ برنامه‌های مناسبتی از قبیل برپایی ایستگاه مطالعه در پایانه مرزی خسروی، اهدای کتاب ادعیه به زوار، مسابقه نامه‌ای به امام حسین (ع)، نقاشی اربعین، ارائه نرم افزار‌های مذهبی از طریق سیستم بلوتوث سنتر به زوار، معرفی کتاب با موضوع عاشورا و همکاری با موکب‌های مستقر در مرز خسروی و حتی سطح شهر قصرشیرین برگزار شد.

گهواره  بیان کرد: کتابخانه علامه حلی به سبب اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای تمام گروه‌های سنی جایگاه ویژه‌ای در بین اهالی روستا و حتی شهرستان پیدا کرده و اهالی روستا به وجود کتابخانه افتخار می‌کنند. کتابخانه ارتباط و تعامل خوبی با مدارس، مهدکودک ها، مساجد، بسیج، خانه بهداشت، دارالقرآن و... دارد.

او افزود:از جمله برنامه‌هایی که باعث جذب بیشتر اعضا به کتابخانه شد، حضور اعضا در فضای باز و طبیعت اطراف کتابخانه و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون قصه گویی، معرفی کتاب، شعرخوانی، نقاشی و جمع خوانی کتاب بوده است. همچنین کتابخانه علامه حلی با توجه به قرار گرفتن در مجاورت گمرک خسروی ارتباط تنگاتنگی با مجموعه گمرک و خانواده‌های کارکنان این مجموعه داشته و برنامه‌های جذابی برای آنان برگزار کرده است. علاوه بر این در ایام نوروز با حضور گردشگران از شهر‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی متنوعی اجرا کردیم.

او در ادامه گفت: در زلزله قصرشیرین بنده به صورت تمام وقت با حضور در چادر‌ها و کانکس‌های محل اسکان زلزله زدگان برنامه‌های ویژه کودکان از جمله مسابقات نقاشی، قصه گویی و نشست‌های کتابخوان همراه با اهدای جوایز و هدایای ارسالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار کردم که باعث دلگرمی کودکان و آرامش افراد زلزله زده شد.

برگزیده استانی پویش «هر کتابدار یک کتابخوان» ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه در ایام تعطیلی اجباری کرونا، گفت: در ایام کرونا بلافاصله با ایجاد کانال و گروه‌های کتابخوانی مجازی ارتباط خود را با مردم روستا و اعضا حفظ کرده و با معرفی کتاب‌های پر مخاطب فعالیت را ادامه دادم. برگزاری نشست کتابخوان مجازی، به اشتراک گذاری نسخه الکترونیک کتاب ها، برگزاری مسابقات کتابخوانی، مسابقه نقاشی «من کرونا را شکست می‌دهم» و داستان نویسی با موضوع کرونا را شکست می‌دهیم، از جمله فعالیت‌هایی است که در این ایام برگزار می‌شود.

 نسرین گهواره بیان کرد: کتابخانه علامه حلی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در دوره‌های قبل همواره از کتابخانه‌های عمومی برتر استان کرمانشاه بوده است.

نسرین گهواره در خاتمه بیان کرد: امیدوارم ویروس منحوس کرونا از بین برود و دوباره شادی و هیاهوی کودکان را در کتابخانه و جمع گرم بزرگان را در برنامه‌های فرهنگی و عطر افشانی و بدرقه زوار امام حسین (ع) را دوباره در مرز خسروی ببینیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.