رئیس کل دادگستری همدان گفت: باید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب قوانین بازدارنده متناسب و خاص کرونا اقدام کنند تا جرائم بازدارنده باشد.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب قوانین بازدارنده وخاص کرونا اقدام کنندمحمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، قوانین کنونی موجود در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی بازدارنده تخلفات بهداشتی نیست.

او افزود: قانون پیش بینی شده برای تخلف و نقض مقررات بهداشتی مربوط به سال ۷۵ است بنابراین با توجه به شرایط کنونی نیازمند به روز رسانی است.

این مسئول قضایی ادامه داد: با توجه به نقش بی‌توجهی به مسائل بهداشتی در تهدید سلامت مردم باید در زمینه چگونگی برخورد و مصادیق مجرمانه اقدام‌های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان همدان اظهار داشت: با وجود پیش بینی جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای رانندگانی که وارد محدوده طرح ترافیکی در زمان شیوع کرونا می‌شوند، اما برخی رانندگان این جریمه را تقبل کرده و وارد محدوده ممنوعه می‌شوند.

عدالتخواه اظهار داشت: بنابراین علاوه بر افزودن به میزان جریمه رانندگان متخلف باید توقیف خودرو مالکان این وسایل نقلیه نیز در قانون پیش بینی شود تا شاهد این قبیل تخلف‌ها نباشیم.

رئیس کل دادگستری همدان اظهار داشت: مسوولان قضایی استان با ستاد کرونا همراهی لازم را داشته اند و چنانچه فردی با نقض مقررات، امنیت جانی مردم را به خطر بیاندازد با او برخورد می‌شود.

عدالتخواه با اشاره به اینکه با وجود گذشت حدود هشت ماه از شیوع بیماری برخی افراد نسبت به اطلاعیه و محدودیت‌ها ابراز بی اطلاعی می‌کنند که این مسائل قابل پذیرش نیست و باید با فرد متخلف به صورت قانونی برخورد شود، اظهار داشت:باید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب قوانین بازدارنده متناسب و خاص کرونا اقدام کنند تا جرائم بازدارنده باشد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.