مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: حمام پیرزرگر اردبیل با کاربری حمام سنتی یا مراکز آب درمانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه مجازی با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: در کمیته تشخیص نفایس و تعیین کاربری هم شان اثر واگذاری حمام پیرزرگر اردبیل با کاربری حمام سنتی یا مراکز آب درمانی به بخش خصوصی مصوب شد.

او افزود: حمام پیرزرگر در محله پیرزرگر اردبیل با شماره ثبت ۸۸۹۶ در فهرست آثار ملی ثبت شده است و این حمام با عرصه ۱۱۵۸ متر مربع و اعیان ۷۴۶ متر مربع با سابقه تاریخی به دوره قاجاریه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل گفت: این حمام تاریخی جزو یکی از بزرگترین حمام های شهر اردبیل بوده و قسمت زنانه و مردانه آن جدا از هم است و به جهت قرار گرفتن در مرکز شهر تاریخی اردبیل و نزدیکی به جمعه مسجد دارای اهمیت تاریخی و فرهنگی است.

او تصریح کرد: این اداره‌کل در راستای بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و واگذاری امورات به بخش خصوصی علاوه بر این بنا آماده واگذاری بناهای تاریخی مانند حمام اوچ توکان، خانه آصف خانه شریعت، خانه مبشری اردبیل، کاروانسرای قانلی بلاغ مشگین شهر، کاروانسرای شاه عباسی نیر و حمام نصر خلخال جهت مرمت و بهره برداری توسط بخش خصوصی است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.