نشست‌های ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در حالی به دویستمین جلسه رسیده است که آمار‌های افزایشی ابتلا به کروناویروس، از بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حکایت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس دانشگاه در نشست امروز، روند افزایشی ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی‌ها در روز‌های اخیر را هر روز نگران کننده‌تر از روز گذشته خواند.

مهرزاد لطفی روز گذشته را تاکنون تلخ‌ترین روز کرونایی در طی بیش از هشت ماه گذشته خواند و افزود: متاسفانه این آمارها، تنها اعداد و ارقام نیست، بلکه هر کدام حکایت از پایان یافتن زندگی یک هم استانی دارد و باید جدی گرفته شود.

او با بیان اینکه مدافعان سلامت استان در این ماه‌ها با گذشت از سلامت خود قهرمانانه برای حمایت از مردم، خط مقدم نبرد با کرونا را زنده نگاه داشته اند، معضل اصلی را بی توجهی عمومی به رعایت موازین بهداشتی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اکنون کرونا کشنده‌تر از قبل شده است، گفت: با این وجود و اعلام روزانه هشدار‌ها و آمارها، برخی کماکان این بیماری را جدی قلمداد نمی‌کنند و متاسفانه با این سهل انگاری ها، سلامت دیگران را نیز به مخاطره می‌اندازند.

لطفی مهم‌ترین راه برون رفت از این شرایط و بازگشت آرامش به جامعه را احساس مسئولیت عمومی نسبت به این موضوع، با پایبندی به رعایت اصول بهداشتی، استفاده مسوولانه از ماسک، پرهیز از حضور در مهمانی و تجمعات و رعایت اصول شست و شو و ضدعفونی دست‌ها عنوان کرد.

او در ادامه ضمن بررسی مصوبات نشست‌های روز گذشته، از تمامی اعضای این ستاد خواست تا نسبت به پیگیری اجرایی شدن مصوبات، اهتمام جدی داشته باشند.

آخرین وضعیت مناطق مختلف استان در زمینه آمار ابتلا، فرآیند‌های نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان، روند پذیرش و بستری بیماران در بخش‌های عادی و ویژه و علت‌های مرگ و میر جانباختگان، از دیگر محور‌های مورد بررسی رئیس دانشگاه در این نشست بود.

نظارت ویژه بر مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس و تسریع در فرآیند‌های ارائه خدمت به مراجعان و بیماران، دیگر تاکید رئیس دانشگاه در این نشست بود.

همچنین با توجه به وضعیت بحرانی تخت‌های بیمارستانی در مراکز پذیرش بیماران کروناویروس، راهکار‌های توسعه تخت با حضور اعضای این ستاد بررسی شد.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه نیز با اعلام گزارش وضعیت بیمارستان‌های استان و شرایط بیماران در بخش‌های عادی و ویژه، پیشنهادات خود را در زمینه توسعه تخت‌های بیمارستانی مطرح کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۴۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خوب دو هفته کل استان و تعطیل کنید چرا اینقدر مقاومت میکنید جان مردم در خطره
آخرین اخبار