اجرای طرح‌های آب‌‎شیرین کن در تنگستان سرعت گیرد

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل طرح‌های آب شیرین‌کن بخش عمده‌ای از مشکلات کمبود آب روستا‌های ساحلی تنگستان را برطرف می‌کند و باید اجرای آن‌ها شتاب گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامحسین کرمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات آبرسانی به روستا‌های دشتی و تنگستان با قدردانی از تلاش‌های انجام شده اظهار داشت: روستا‌های نوار ساحلی تنگستان که سال‌ها دچار کمبود آب بودند بخشی از مشکلاتشان با اجرای طرح‌های آبرسانی در تابستان برطرف شد.

او افزود: تامین اعتبارات مورد نیاز شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در اجرای طرح‌های آبرسانی امری ضروری است که در این راستا از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس، با اشاره به نقش افتتاح طرح آب‌شیرین‌کن ۶۰۰ مترمکعبی لاور ساحلی دشتی در برطرف شدن مشکلات این روستا و روستاهای اطراف ادامه داد: با تکمیل طرح‌های آب شیرین‌کن در نوارساحلی تنگستان بخش عمده‌ای از مشکلات روستا‌های این منطقه در حوزه تامین آب آشامیدنی برطرف می‌شود و باید اجرای آن شتاب گیرد.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با تشریح طرح‌های آبرسانی در دشتی و تنگستان گفت: خط انتقال آب در دشتی از تنگ‌سدر به خورموج به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتبار ۳۳۶ میلیارد ریال اجرا شد.

عبدالحمید حمزه پور با اشاره به اینکه مخزن ذخیره آب و ایستگاه پمپاژ روستای بنه‌گز تنگستان به حجم هزار متر مکعب و با اعتبار ۶۳ میلیارد ریال طراحی شده است، ادامه داد: مخزن ذخیره آب روستای چاوشی دشتی هم به ظرفیت ۵۰۰ مترمکعب با اعتبار ۱۱.۴ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

و با اشاره به اینکه آب شیرین‌کن نوار ساحلی دشتی  زمینه آبرسانی به شش روستا را فراهم کرده است، اجرای مخزن ذخیره آب گلستان ساحلی دشتی به حجم ۵۰۰ متر مکعب، مخزن ذخیره آب دلوار با حجم مخزن ۵ هزار متر مکعب، شبکه توزیع آب بندر رستمی با طول ۲۰ کیلومتر، راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ خط انتقال آب نوار ساحلی حد فاصل گورک خورشیدی تا بریکان، نوسازی ۲۵۰ متر شبکه آبرسانی و اتصال شبکه منطقه خاییز به خط آبرسانی کوثر به طول ۸۰ کیلومتر را از دیگر طرح‌های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان‌های دشتی و تنگستان عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.