فرماندار خاش گفت: از ابتدای شیوع و همه‌گیری بیماری ویروسی کرونا در این شهرستان تا صبح امروز یک هزار و ۲۳۴ مورد مثبت کرونا و ۶۶ مورد فوتی ناشی از این بیماری در این شهرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، صاحب‌گل صالحی در نشست اعضای ستاد مبارزه با کرونای خاش افزود: هم اینک در این شهرستان وضعیت قرمز کرونایی اعلام و ممنوعیت‌های لازم اعمال می‌شود.

او  بیان کرد: فقط در آبان ماه ۱۶ مورد فوتی داشته ایم و از شهریور تا مهر و آبان شاهد افزایش سه برابری مبتلایان بوده ایم.

رییس شبکه بهداشت و درمان خاش نیز با اشاره به اینکه ابتلای خوشه‌ای به بیماری کرونا در این شهرستان در شهریور، مهر و آبان اتفاق افتاده است گفت: به دلیل اینکه افراد جوان فاقد علامت در مراکز تجمعی به بیماری مبتلا شده، ولی علامتی نداشته اند بیماری را به والدین و اطرافیان شان منتقل کرده اند.

دکتر رضا کرد افزود: این بیماری ویروسی درمان و واکسن ندارد، بنابراین تاکید ما بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

برگزاری مراسم تجمعی عزا و عروسی و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه و تفریحی در این شهرستان ممنوع بوده و علاوه بر تعطیلی دو هفته‌ای مدارس و دانشگاه‌ها و ممنوعیت فعالیت گروه‌های سه و چهار متخلفان صنفی که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود تعطیل خواهند شد، البته ادارات تعطیل نیستند، ولی حضور کارکنان بیمار در محل کار ممنوع است و ضدعفونی معابر با همکاری شهرداری‌ها و سپاه و ارتش در خاش انجام می‌شود.

تشکیل گشت‌های مشترک با حضور سپاه و انتظامی و ادارات اصناف و بهداشت و صنعت و معدن و تجارت همه روزه بایستی انجام و هشدار‌های لازم در سطح شهر و مساجد ارائه شود تا مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار