کارگردان مستند پرتره «مشق عشق» گفت : مستند پرتره یکی از گونه‌هانی مهم سینمای مستند است و در وهله اول نیاز به کار پژوهشی دارد

علی براری کارگردان مستند پرتره «مشق عشق» که ساخت چندین مستند (مرد نکونام، یک مقاله خبری، طلای سرخ، باع گره، اینجا دربند است، روایت عاشقی، روایت دلدادگی ۱و۲، مجموعه اسیب‌های اجتماعی) را در کارنامه کاری خود دارد، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ درباره‌ی لزوم ساخت مستند پرتره گفت : این روز‌ها تصور مستندسازان از مستند پرتره این است که در آثارشان پیرامون یک سوژه با افراد مختلف می توانند گفتگو کنند؛ در حالی که اگر آن‌ها پیش از ساخت، تحقیق خوبی درباره‌ی شخصیت مورد نظر خود داشته باشند، می‌توانند نتیجه بهتری بگیرند.

او گفت : مستند پرتره یک گونه‌ی خسته‌کننده‌ی سینمایی است، به همین دلیل باید آن را با موارد دیگر مثل تصاویر آرشیوی، گفتگو با شخصیت‌های دیگر و... پر کنند تا مثلا مستند جان بگیرد؛ در حالی که مستند پرتره نیاز به کار پژوهشی دارد نه تعداد بالای گفتگوشونده‌ها. چه‌بسا در برخی از موارد بتوان با چند گفتگو به نتیجه رسید.

کارگردان فیلم «مشق عشق» با بیان این که پرتره جزو مهمترین گونه‌های سینمای مستند است، ادامه داد : گاهی مجبوریم فیلمی بسازیم که شخصیت اصلی نه تنها در قید حیات نیست بلکه هیچ تصویر یا تاریخ مستندی از او نداریم. اگر آگاه باشیم همین ندانستن، امتیاز مثبت فیلم ما می‌شود.

او افزود : مستند مشق عشق به زندگی استاد عبدالله جواری مسئول انجمن خوشنویسان می پردازد تهیه کنندگی این کار حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه و مجری طرح موسسه فیلمسازی انیمو است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.