به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمداکبر چاکرزهی عضو هیاتمدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اشاره به ماموریت سازمان جهانی استانداردسازی یا ایزو، اظهارداشت: این سازمان ماموریت ایجاد، توسعه و بروزآوری استانداردهای بینالمللی را دارد که سازمان منطقه آزاد چابهار با الگوبرداری و تعاملی که در رابطه شرکتهای برتر دارد با بهینه کاوی آنها را انجام میدهد و یکسری استانداردها را در زمینههای مختلف فنی و سیستمی صادر میکند.
او بیان کرد: استاندارد ایزو ۹۰۰۱ که امروز سازمان منطقه آزاد چابهار با همت بالا موفق به دریافت آن شد یک استاندارد سیستمی است که بر اساس یک استاندارد بینالمللی، ایزو۹۰۰۱ ویرایش سال ۲۰۱۵ طرحریزی و درحال اجراست.
عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار گفت: با اجرای مرحله نهایی ممیزی سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵، صلاحیت این سازمان جهت اخذ گواهینامه تایید و سازمان موفق به دریافت گواهینامه این استاندارد بینالمللی شد.
او اظهارداشت: این استاندارد از منطق چهار مرحلهای PDCA برای مدیریت کیفیت عملکرد سازمان بهره میگیرد، به این معنا که برای انجام هر فرآیند چهار مرحله را قائل میشود که در مرحله اول طرحریزی آن به شکل درست اجرا و آنچه اجرا شده را پایش و کنترل و براساس آنها نتایج بدست میآید.
چاکرزهی ادامه داد: اگر این مراحل مثبت باشد بهبود دهند و اگر در کار انحراف و عدم انطباقی وجود داشت در گام آخر اقدامات اصلاحی و ریشهای برای رفع کاستیها و عدم انطباقها انجام میشود.
او بیان کرد: یک روال دیگری که در سازمان منطقه آزاد چابهار اتفاق افتاد ممیزی سازمان توسط یک شرکت شخص ثالث معتبر بینالمللی است که بحث ثبت و صدور گواهینامهها را در سطح بینالمللی انجام میدهد.
عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: از اهم دستاوردها و نقاط مثبتی که در طی بررسی انجام گرفته توسط ممیز مشخص شده میتوان به تعهد مدیریت ارشد سازمان نسبت به استقرار این سیستم مناسب و موثر و نیز اهتمام ارکان اجرایی سازمان در بکارگیری اصول این سیستم اشاره کرد.
او افزود: پشتیبانی و همکاری تمامی کارکنان سازمان منطقه آزاد چابهار در اجرای آن مناسب بوده و در نهایت همه این موارد دست به دست هم دادند تا این سازمان توانست این موفقیت را کسب کند.
انتهای پیام/گ