وزارت دفاع ارمنستان با اعلام اینکه جنگ در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی به پایان رسید و از همه طرف‌ها خواست از انجام هرگونه اقدام خرابکارانه اجتناب کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، بعد از اینکه نیکول پاشینیان، نخست‌وزیری ارمنستان از امضای توافقی با سران روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در منطقه قره‌باغ خبر داد، وزارت دفاع این کشور بر اتمام درگیری‌ها در این منطقه صحه گذاشت.

وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگ به پایان رسیده و کار‌های بسیاری هست که باید انجام شود. ما از همگان می‌خواهیم که از هرگونه اقدام خرابکارانه اجتناب کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم، به آینده نگاه داشته باشیم و ارتشی قوی بسازیم که مردم ارمنستان شایسته آن هستند.

رئیس‌جمهور آذربایجان در پی اعلام بیانیه آتش بس میان کشورش و ارمنستان ضمن ابراز خوشحالی از پایان جنگ، گفت: امروز یک روز تاریخی برای مردمان جمهوری آذربایجان است و به این پیروزی که کسب شد، افتخار می‌کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در این راستا با اشاره به استقرار نیرو‌های حافظ صلح در منطقه قره‌باغ کوهستانی، اظهار کرد: طبق بیانیه مشترکی که ساعاتی پیش به امضا رسید، نیرو‌های حافظ صلح قرار است در منطقه قره‌باغ کوهستانی مستقر شوند و آتش‌بس بین دو کشور در ۱۰ نوامبر و از ساعت ۲۱ به وقت گرینویچ آغاز می‌شود.

این در حالی است که شماری از مردم معترض ارمنستان به امضای این توافق در برابر ساختمان نخست وزیری و پارلمان تجمع و به گفته برخی منابع محلی به داخل پارلمان هجوم برده‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار