عضو شورای اسلامی روستای بزپیران از توابع شهرستان بمپور گفت: با توجه به نبود فضای آموزشی مقطع دبیرستان در این روستا سالانه بیش از ۶۰ دانش‌آموز دختر ترک تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، جمعی از اهالی روستای بزپیران بخش مرکزی شهرستان بمپور فتند: با توجه به فاصله ۴۵ کیلومتری روستای بزپیران از مرکز شهرستان بمپور و همچنین کمبود امکانات آموزشی متاسفانه سالانه تعداد زیادی از دانش‌آموزان دختر این روستا ترک تحصیل می‌کنند.

عبدالعزیز خنزرانی عضو شورای اسلامی روستای بزپیران گفت: بزپیران یکی از روستا‌های شاخص و پرجمعیت شهرستان بمپور است که در فاصله ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی مرکز این شهرستان واقع شده و از فضا‌های آموزشی در مقطع دبیرستان محروم است.

او افزود: روستای بزپیران دارای مدارس ابتدایی و راهنمایی است که دانش آموزانی از روستا‌های امین آباد، نوک آباد و نلان برای تحصیل از این مدارس استفاده می‌کنند.

عضو شورای اسلامی بزپیران گفت: دانش آموزان دختر پس از گذراندن مقطع راهنمایی با وجود علاقه مندی برای ادامه تحصیل امکان حضور در دوره دبیرستان را ندارند، زیرا یا باید به مرکز شهر بمپور بروند و یا اینکه ترک تحصیل کنند که عزیمت آنان به بمپور به سبب مخالفت والدین مقدور نیست.

یاسمن خنزرانی یکی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل بعلت نبود دبیرستان در روستایشان به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از آرزو‌های دختران این روستا درس خواندن و ادامه تحصیل و قبول شدن در دانشگاه‌ها است، ولی متاسفانه این آرزوی دختران روستایی بعد از دوره راهنمایی به یاس و نا امیدی تبدیل می‌شود.

او افزود: نبود دبیرستان در این روستا و مخالفت والدین بیشتر دانش آموزان دختر برای ادامه تحصیل در شهر بمپور یا خانه نشین و یا مجبور به ازدواج و خانه داری می‌شوند.

این دانش آموز جامانده از تحصیل عنوان کرد: دوری این روستا از مرکز شهر و نگرانی خانواه‌ها از نبود سرویس مناسب برای انتقال دختران دانش آموز به شهر بمپور ادامه تحصیل را برای دختران دانش‌آموز این روستا سخت کرده است و به همین خاطر در این روستا افراد دارای مدرک دیپلم کمتر از انگشتان دست است.

عایشه خنزرانی یکی دیگر از دانش اموزان روستای بزپیران گفت: بار‌ها مساله نبود فضای اموزشی و همچنین سرویس مناسب را از مسوولان اموزش و پرورش پیگیری کرده ایم، ولی متاسفانه تا کنون هیچ اقدام مناسبی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است بطوریکه سال به سال بر تعداد دختران دانش آموزان ترک تحصیل کرده در این روستا افزوده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بمپور در گفتگو با خبرنگار ایرنا در مورد فضا‌های آموزشی روستای بزپیران گفت: روستای بزپیران با دارا بودن فضای آموزشی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی یکی از روستا‌های پرجمعیت بخش مرکزی شهرستان بمپور است، اما از واحد آموزشی مقطع دبیرستان محروم است و دوری مسیر روستا تا مرکز شهر نیز مزید بر علت شده است.

فرشته صلاح‌زهی بیان کرد: با توجه به فاصله ۴۵ کیلومتری این روستا از مرکز شهر تا کنون پیگیری‌های زیادی برای ساخت فضای آموزشی در مقطع دبیرستان صورت گرفته است، ولی متاسفانه تا کنون این پیگیری‌ها نتیجه مثبتی برای رفع مشکل نداشته است.

مدیر اموزش و پرورش شهرستان بمپور افزود: با پیگیری‌های فراوان و با کمک یکی از خیرین یک فضای آموزشی در این روستا کلنگ زنی شده و هم اکنون درحال ساخت است، اما با توجه به اندک بودن میزان کمک‌های صورت گرفته این فضای اموزشی تا مرحله دیوارچینی پیشرفت کرده است و برای ادامه کار منتظر یاری خیران مدرسه ساز هستیم.

او تصریح کرد: در تلاشیم تا بتوانیم در سال آینده این فضای آموزشی را به بهره برداری برسانیم تا دیگر شاهد ترک تحصیل دانش آموزان این روستا نباشیم.

روستای بزپیران در۴۵ کیلومتری محور بمپور به نیکشهر واقع شده است.

انتهای پیام/گ

ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار