کارشناس دو و میدانی کشورمان معتقد است صیامی برای اداره فدراسیون دو و میدانی کار سختی پیش رو دارد.

ایرج حصیبی کارشناس دو و میدانی  در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ویروس کرونا باعث شده است که ورزش سراسر دنیا از جمله ورزش کشورمان تحت تاثیر قرار بگیرد. علاوه بر این، شرایط خاصی در دو و میدانی کشورمان حکمفرما است. بعد از پایان دوره ریاست کیهانی در فدراسیون دو و میدانی مدت زیادی خارج از قانون انتخابات، این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد. هر چقدر هم سرپرست دو و میدانی قوی هم باشد در نهایت نمی‌تواند برنامه ریزی بلند مدت داشته باشد.

حصیبی بیان کرد: صیامی که در دوره قبلی دبیر فدراسیون دو و میدانی بود به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد. البته صیامی چالش‌هایی برای اداره امور فدراسیون دو و میدانی دارد. متاسفانه وزارت ورزش به دو و میدانی توجه ویژه‌ای نمی‌کند و اگر به مسئولان ورزش بگویید که چند فدراسیون ورزشی داریم اذعان می‌کنند که ۵۱ فدراسیون در کشورمان داریم. همچنین فدراسیون دو و میدانی به طور اساسی و بنیادی متفاوت‌تر از سایر فدراسیون‌ها است. در مسابقات المپیک ۱۴۱ مدال در دو و میدانی توزیع می‌شود که در هیچ رشته ورزشی به این صورت نیست.

استعدادیابی در دو و میدانی مسئله مهمی است 

او افزود: تعدد رشته‌های ورزشی و تنوعی که در مواد مختلف دو ومیدانی وجود دارد باعث می‌شود کار سخت‌تر شود. در ابتدا ما در دو و میدانی به یک درآمد بالا نیاز داریم، اما وزارت ورزش بودجه کمی به این رشته ورزشی می‌دهد. به نظرم کادر مربیان دو و میدانی باید کار بلد، با تجربه و توانمند باشند، اما متاسفانه چنین مربیانی نداریم. مربیان کاربلد در دوره قبلی فدراسیون دو و میدانی خانه نشین شدند و از این رشته ورزشی دور هستند.

کارشناس دو و میدانی بیان کرد: انتخاب نخبه‌ها و استعداد یابی مسئله مهم در دو و میدانی هستند که این موضوع باید در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد که در این چند سال از ۸۰ میلیون جمعیت کشورمان  فقط ۷۰، ۸۰ نفر در مسابقات دو و میدانی آموزش و پرورش شرکت می‌کنند. به هر حال صیامی افق روشنی را نمی‌بیند.

حصیبی گفت: دو و میدانی در روز‌های ناراحت کننده‌ای به سر می‌برد و به نوعی این رشته ورزشی بیمار است و اگر کسی باشد که بیماری دو و میدانی علاج کند در آن صورت دست آن فرد را می بوسم. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار