معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پیشگیری تأثیرگذار در حوزه اعتیاد، نیازمند یک جنبش مستمر عمومی است.

پیشگیری تأثیرگذار در حوزه اعتیادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش میزان مصرف مواد مخدر در بین برخی از افراد جامعه گفت: در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد و مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تشکیل گروه‌های محله‌محور در دستورکار قرار گیرد.

او افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای آموزش در محلات، آگاه‌سازی مردم در خصوص اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن با همکاری سازمان های مردم‌نهاد و گروه‌های محله محور امکان‌پذیر است.


بیشتر بخوانید


مردانی اظهار داشت: تیم‌های اجتماع‌محور فعال با آگاه‌سازی خانواده‌ها و جوانان در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت دارند.

او با تأکید بر اینکه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نیازمند یک اراده و جنبش همگانی و عمومی است، گفت: پیشگیری تأثیرگذار در حوزه اعتیاد، نیازمند یک جنبش مستمر عمومی است که این امر با همکاری و مشارکت همه گروه‌ها، تشکل‌ها، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی ایجاد می‌شود.

مردانی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد را برای اجرای طرح‌های پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف یاری‌گر خود بدانند و از ظرفیت این سازمان‌ها استفاده کنند.

او ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد باید در راستای پیشگیری، فرهنگ‌سازی، مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر، درمان و جامعه‌پذیری معتادان فعال باشند و فعالیت در حوزه پیشگیری از آسیب اجتماعی را وظیفه خود بدانند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار