ضرورت حساس کردن خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت حساس کردن خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به ضرورت حساس کردن خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: کاهش سن اعتیاد به عنوان یک زنگ خطر است، که در راستای پیشگیری از آن همه باید حساس باشند.

او افزود: سن اعتیاد در استان کاهش یافته است، که این امر می‌طلبد در حوزه اعتیاد و پیشگیری از این بلای خانمانسوز حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.

مردانی بر فعال ساختن خانواده‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های مردمی در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر تأکید و اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید به سمت ایجاد نشاط اجتماعی گرایش پیدا کنند و مقابله و پیشگیری از اعتیاد را به صورت یک رویکرد اجتماعی نهادینه کنند.


بیشتر بخوانید: تأکید بر نظارت و کنترل بیشتر برای استفاده از فضای مجازی


او همچنین بر اجتماعی کردن حوزه پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و گفت: ایجاد گفتمان ملی در راستای پیشگیری از اعتیاد یک اولویت در این حوزه است.

مردانی به افزایش آسیب‌های اجتماعی پس از ابتلا به اعتیاد از جمله طلاق، سرقت و کودکان کار اشاره کرد و افزود: اعتیاد به عنوان یک جنگ‌نرم و تهدید برای نظام و امنیت ملی است که همه مسئولان، مردم و سازمان‌های مردم نهاد باید در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت کنند.

او ادامه داد: با اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و ائمه جمعه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توان در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر گام برداشت.

مردانی افزود: توجه بیشتر به مناطق در معرض آسیب و آسیب‌دیده از راه‌های دیگر مقابله و پیشگیری از اعتیاد است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار