نیرو‌های ارتش و الحشدالشعبی عراق عملیات گسترده‌ای را برای پیگرد عناصر تروریستی داعش را از ۱۴ محور در استان الانبار آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، الحشد الشعبی و ارتش عراق امروز (سه‌شنبه) عملیات گسترده‌ای را علیه بقایای داعش در استان الانبار واقع در غرب این کشور آغاز کردند.

این عملیات گسترده در ۱۴ محور اصلی در صحرای غربی الانبار با مشارکت ارتش و فرماندهی عملیات جزیره و صحرا با هدف ریشه کن کردن بقایای داعش و استحکامات آنان در غرب الانبار آغاز شده است.

«قاسم مصلح» فرمانده عملیات الأنبار الحشدالشعبی، گفت که این عملیات پنج منطقه «ام‌الوز، ام العوادین، الملصی، پایگاه هوایی سعد و بنیان سحالی» که محل فعالیت بقایای داعش است را در غرب الأنبار شامل می‌شود و این عملیات به مدت چند روز ادامه خواهد داشت و ضربه کوبنده‌ای در این عملیات به باند‌های تروریستی فعال در غرب الأنبار وارد خواهد آمد.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، نیز اعلام کرد جنگنده‌های از نوع «سوخو ۲۵» در فرماندهی عملیات الانبار در غرب این کشور بنا به دستور فرماندهی عملیات مشترک، حملات هوایی دقیقی را علیه مخفیگاه‌ها و مراکز تجمع اعضای گروه تروریستی داعش انجام دادند.

الخفاجی در ادامه افزود: داده‌های اطلاعاتی و امنیتی در مورد این گروه تروریستی در فرماندهی عملیات الانبار فراهم شد و این حملات که ضربه محکم به تروریسم تلقی می‌شود، انجام شدند.

در همین راستا، تیم رسانه‌ای امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، طبق اطلاعات دقیق و از طریق پیگیری مداوم هواپیما‌های نیروی هوایی حملات موفقیت‌‌آمیزی را علیه اهداف انتخاب شده عناصر داعش انجام داده‌اند.

نیرو‌های عراقی پس از اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۸ و متلاشی شدن خلافت خودخوانده این گروه در سراسر عراق، عملیات‌های خود برای پاکسازی استان‌ها و مناطق مختلف از لوث عناصر باقی مانده و هسته‌های خاموش را آغاز و تاکنون اکثر سرکرده‌های این گروه تروریستی را که در خاک عرق مخفی شده بودند، به هلاکت رسانده یا دستگیر کرده‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار