رفع تصرف ۳۹۰۰ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: سه هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی ملی استان اردبیل از دست سودجویان رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: سال گذشته علاوه بر جلوگیری از تخریب و آتش‌سوزی جنگل و مراتع، سه هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی ملی استان از دست سودجویان رفع تصرف شده است.

او افزود: با اقدامات انجام گرفته شاهد کاهش تخریب جنگل و مراتع در استان اردبیل هستیم که این مهم در سایه همکاری و مشارکت ویژه مردم با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به وقوع پیوسته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر مجازات تخریب اراضی طبیعی به شدت افزایش یافته است و جریمه ۸۰ میلیون ریالی به تخریب هر هکتار از منابع طبیعی لحاظ شده و برخورد با خاطیان به عنوان یک امر ضروری شناخته می‌شود.

هدایت بیان کرد: با توجه به اهمیت منابع طبیعی و مقابله با دست‌درازی به مراتع و جنگل‌ها در سال‌های اخیر اقدمات دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در حفظ و حراست از این میراث گرانبها افزایش یافته و اقدامات مختلفی اجرایی شده است و امسال تیم‌هایی از یگان حفاظت منابع طبیعی در مراتع و جنگل‌های استان مستقر شده اند تا جلوی تخریب مراتع و جنگل را بگیرند

او با تاکید بر برخورد قانونی با تخریب گران منابع طبیعی از افزایش جریمه ۸۰ میلیون ریالی برای تخریب هر هکتار اراضی ملی خبرداد و افزود: در سال‌های گذشته با همکاری دستگاه قضایی اراضی تصرف شده از دست افراد سودجو و فرصت طلب خلع ید و به دولت بر گردانده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح کاداستر با هدف تثبیت مالکیت اراضی ملی افزود: خوشبختانه تا به این لحظه حدود۷۰۰هزار هکتار کاداستر اراضی ملی در سطح استان انجام شده و سعی بر این است تا سال ۱۴۰۰تمامی اراضی استان اردبیل تحت پوشش طرح قرار گیرندو در این صورت سودجویان نمی‌توانند ادعای ماکلیت بر اراضی ملی کنند.

هدایت اضافه کرد: در حال حاضر برای ۲۱۷هزارو ۴۴۹ هکتار سند تک برگی صادر شده و همچنین اجرای طرح کاداستر اراضی جنگل به اتمام رسیده و در مرحله صدور سند است.

او ادامه داد: در بخش تثبیت مالکیت دولت و اخذ سند خوشبختانه تا به این لحظه حدود ۷۰۰ هزار هکتار کاداستر اراضی در سطح استان انجام گرفته شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: حفاظت از جنگل‌های زیست محیطی در اولویت بوده و هیچ گونه قطعی درخت در استان اردبیل مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.