رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دادگستری این استان با در نظر گرفتن شرایط بهداشتی و اقتصادی کشور اقدام به کاهش ورودی زندانیان کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رییس کل دادگستری استان اردبیل امروز در جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان استان در مشگین‌شهر گفت: بدنبال سیاست‌های کلی رییس قوه قضاییه به تمامی روسا و دادستان‌های استان ابلاغ شده که در صدور حکم محکومان مالی و محکومان جرایم غیرعمد و افراد فاقد پیشنیه کیفری حتما از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.

او در ادامه با تقدیر از عملکرد شوراهای حل اختلاف ، کارگروه جهادی بخشایش ، افراد خیر و ریش‌سفیدان استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ پرونده قتل عمد در مناطق مختلف استان با صلح و سازش مختومه شده و ۱۲محکوم به اعدام از پای چوبه دار رهایی یافتند.

عتباتی همچنین تصریح کرد: برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه و مفسدان اقتصادی همچنان سرلوحه کار دستگاه قضایی می‌باشد و قوه قضاییه به هیچ عنوان در این مورد کوتاهی نخواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل در جریان سفر یک روزه به مشگین‌شهر از دفاتر شورای حل اختلاف ، دفاترپیشخوان قضایی و زندان مشگین‌شهر بازدید کرد و با نحوه کار و خدمات‌رسانی این دفاتر و مسائل و مشکلات مراجعان و مددجویان زندان آشنا شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.