برداشت ۲۷۵ کیلوگرم زعفران در بردسیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: ۸۳ هکتار از اراضی بردسیر به کشت زعفران اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود امسال ۲۷۵ کیلوگرم زعفران از مزارع برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سبک خیز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: سطحی برابر ۸۱ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بردسیر طی پارسال زیر کشت محصول زعفران قرارگرفته و طی امسال نیز میزان ۲ هکتار به این اراضی اضافه شده است.

او افزود: تولید این محصول طی پارسال قریب به ۲۲۰ کیلوگرم بوده است که پیش بینی می‌شود این میزان امسال به ۲۷۵ کیلوگرم افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: به علت وقوع سرما و یخبندان طی پارسال، بازده زعفران منطقه کاهش چشمگیری داشت که امیدواریم امسال این کاهش جبران شود.

او افزود: کارشناسان باغبانی و ترویج این مدیریت با برگزاری کلاس‌های آموزشی مناسب در خصوص کاشت، داشت و برداشت طلای سرخ در منطقه، معرفی مراکز تهیه و توزیع پیاز مرغوب به کشاورزان، راهنمایی و بازدید مستمر در خصوص زمان کاشت و تعدادپیاز مورد نیاز در هر هکتار یا متر مربع کشاورزان را برای برداشت محصول مرغوبتر و بازده بیشتر همراهی می‌کنند.

سبک خیز تصریح کرد: هرساله تسهیلات لازم برای متقاضیان کاشت این محصول اعطا می‌شود که بسیاری از متقاضیان به دلایل متعدد از قبیل بدهکار بودن به بانک‌ها، یا نداشتن وثیقه مناسب، و ... از دریافت این تسهیلات باز می مانند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار