رئیس پلیس آگاهی استان قم به مردم توصیه کرد: پول و طلای خود را در منزل نگهداری نکنند و به صندوق امانات بانک بسپارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ میکائیل قهرمانپور،رئیس پلیس آگاهی استان قم اظهار کرد: رشد نقدینگی، تورم سالیان اخیر، تبلیغات و فضاسازی‌های رسانه‌ای خصوصاً در فضای مجازی، ایجاد و برانگیختن احساس طمع ورزی و از طرفی نگاه به ارتقا و حفظ نقدینگی و داشته‌های مالی، موجب شده تا شهروندان سرمایه‌های خود را به سوی خرید طلا و جواهرات، سکه، ارز و... و انباشت آن‌ها در منازل سوق دهند و منزل مسکونی خود را به عنوان محلی امن برای نگهداری سرمایه‌های خود انتخاب کنند.

او اضافه کرد: سارقان با علم به این موضوع تمایل بیشتری به سرقت از منازل به جهت داشتن برخی ویژگی‌ها (انتفاع زیاد در حداقل فقره سرقت) نسبت به سایر سرقت‌ها دارند و افزایش سرقت این گروه از اموال در حال فزونی است، گاهاً به دلیل ارزش ریالی بالای اموال مسروقه، جبران آن برای مالباختگان بسیار سخت و بعضاً غیرممکن می‌شود.

سرهنگ قهرمانپور تاکید کرد: ضرورت گسترش صندوق امانات و تشویق  مردم به استفاده از آن‌ها با ایجاد ابزار‌های مناسب و رویکرد اطلاع رسانی به عنوان یکی از توصیه‌های ایمنی و راهکار‌های پیشگیری از سرقت منازل بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان قم در پایان از مردم خواست، پول و طلای خود را در منزل نگهداری نکنند و به صندوق امانات بانک بسپارند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار