مدیر‌کل کمیته امداد استان کردستان گفت: در نیمه نخست سالجاری ۳۴ میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۸۳۲ هزار تومان زکات در سطح استان کردستان جمع‌آوری شدکه نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد رسول شیخی‌زاده مدیر‌کل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه در نیمه نخست سالجاری از محل زکات غلات، واجب، فطریه و کفاره ۳۴ میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۸۳۲ هزار تومان در سطح استان کردستان جمع‌آوری شده است، گفت: این میزان زکات از یک‌هزار و ۲۷۵ روستای استان جمع‌آوری شده است.

او افزود: زکات جمع‌آوری شده در سالجاری نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است و برنامه جمع‌آوری زکات در استان کردستان برای امسال تاکنون۱۱۲ درصد تحقق یافته است.

شیخی زاده بیان کرد: ۸۹ درصد زکات جمع‌آوری شده در امور فقرا و ۱۱ درصد آن نیز در محل پروژه‌های عمرانی برای روستا‌هایی که در جمع‌آوری زکات نقش دارند، هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: این میزان زکات برای تهیه ۳۶ مورد جهیزیه، ۶۳ مورد کمک هزینه درمانی، ۲۶ مورد کمک هزینه تحصیلی و سه مورد آزادی زندانیان هزینه شده است.

شیخی‌زاده عنوان کرد: در راستای خرید، احداث و تعمیر مسکن ۳۱ مددجوی زیرپوشش کمیته امداد به مبلغ ۶۷۸ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان هزینه شده است و مبلغ ۲۹ میلیارد و ۴۹ میلیون و ۴۴ هزار تومان در قالب پرداخت کمک هزینه معیشت به ۳۷ هزار و ۲۸۶ خانواده تحت پوشش کمیته امداد و فقرا پرداخت شده است.

او احداث و تعمیر پنج خانه عالم، احداث و تعمیر چهار غسالخانه، احداث تعمیر دو حسینیه و هفت پروژه عام‌المنفعه را از اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد امام از محل زکات اعلام کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.