رئیس‌جمهور سوریه در کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان سوری تاکید کرد برخی کشور‌های غربی از مسئله آوارگان سوری برای تحقق اهداف سیاسی خود سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه در سخنرانی خود به صورت ویدئویی در افتتاحیه کنفرانس دو روزه ویژه بازگشت آوارگان سوری در دمشق، پایتخت سوریه اعلام کرد که برخی از کشور‌های غربی آوارگان را با هدف سیاسی نگه داشته و از آن سوء استفاده می‌کنند.

او افزود: این کشور‌ها مانه بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان با استفاده از سیاست چماق و هویج هستند.

بشار اسد تاکید کرد: برای بازگشت تمامی آوارگان به سوریه به صورت جدی فعالیت می‌کنیم، اما موانع بسیاری در این مسیر وجود دارد.

او گفت: بیشتر سوری‌های خارج از کشور راغب هستند که به کشور بازگردند. پناهندگان سیاست‌های کشور‌های حامی تروریسم در سوریه را نمی‌پذیرند. کشور‌های اروپایی و آمریکا سعی دارند با حمایت از تروریسم سوری‌ها را آواره کنند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: کشور‌های اروپایی و آمریکا داعش را در سال ۲۰۱۴ برای ممانعت از تحقق ثبات به سوریه گسیل کردند.

بشار اسد همچنین اعلام کرد که موسسه‌های دولت سوریه در ارائه تسهیلات و تضمین‌های ویژه بازگشت صد‌ها هزار پناهنده پیشرفت قابل توجهی داشته اند.

کنفرانس بین المللی با موضوع آوارگان سوری امروز (چهارشنبه) در محل برگزاری کنفرانس‌ها در دمشق، پایتخت سوریه با حضور نمایندگانی از وزارت دفاع روسیه و سایر کشور‌ها برای بررسی نحوه پایان دادن به درد و رنج پناهندگان و آوارگان سوری و آسان کردن شرایط بازگشت به کشور آغاز شد.

در این کنفرانس که دو روز ادامه خواهد داشت در چندین جلسه اوضاع کنونی سوریه و شرایط و موانع بازگشت پناهندگان و آوارگان بررسی و درباره ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت مردم سوریه به کشور خود بحث و تبادل نظر می‌شود.

از دیگر محور‌های این کنفرانس بین المللی مسئله کمک‌های انسان دوستانه، بازسازی زیرساخت ها، همکاری میان سازمان‌های علمی و آموزشی و بازسازی زیرساخت‌های انرژی در مرحله پس از جنگ خواهد بود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار