وزیر امور خارجه روسیه حل بحران آوارگان را نیاز به مشارکت جامعه جهانی و خودداری برخی کشور‌ها از سیاسی کردن این موضوع دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک روسیه، الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان سوری پیام سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور را قرائت کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در این پیام حل بحران آوارگان را نیاز به مشارکت جامعه جهانی و خودداری برخی کشور‌ها از سیاسی کردن این موضوع دانست و سیاست‌های آمریکا را در این باره دوگانه توصیف کرد.

سرگئی لاوروف گفت: امتناع از شرکت در این کنفرانس گواه وجود معیار‌های دوگانه درخصوص سوریه است.

کنفرانس بین‌المللی با موضوع آوارگان سوری امروز (چهارشنبه) در محل برگزاری کنفرانس‌ها در دمشق، پایتخت سوریه با حضور نمایندگانی از وزارت دفاع روسیه و سایر کشور‌ها آغاز شد.

این در حالی است که جوزپ پورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد، زیرا شرایط شرکت در آن فراهم نیست.

کانادا اعلام کرد که از بازگشت ایمن، داوطلبانه و آبرومندانه آوارگان به کشورشان حمایت می‌کند، اما شرایط چنین بازگشتی وجود ندارد.

رمزی مشرفیه، وزیر امور اجتماعی دولت موقت لبنان که طبق برآورد‌های رسمی میزبان حدود ۱/۵ میلیون آواره است به نمایندگی از این کشور در کنفرانس مذکور شرکت می‌کند.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که برای برگزاری این کنفرانس در دمشق توافق کردند روز دوشنبه در تماسی تصویری بر اهمیت این کنفرانس در بازگشت داوطلبانه و امن آوارگان تاکید و پوتین اعلام کرد که هیئت روسیه با بیشترین تعداد افراد در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار