معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بازاریان سهل‌انگار در اعمال محدودیت‌های کرونایی جریمه می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا با اشاره با گسترش شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: بازاریان سهل‌انگار در اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید مقابله با ویروس کرونا جریمه خواهند شد.

او به آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی از ۲۰ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور اشاره و کرد و افزود: براساس اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی گروه‌های شغلی سه و چهار تعطیل است و گروه شغلی دو در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان تنها تا ساعت ۱۸ می‌تواند فعال باشد.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها تا ۲۰ آذرماه امسال برقرار است و در صورت لزوم تمدید خواهد شد.

او ادامه داد: در این راستا گروه‌های نظارت و بازرسی بر اصناف باید در مرحله نخست به واحد‌های صنفی متخلف تذکر دهند و در صورت تکرار تخلف، نسبت به اعمال جریمه‌های نقدی و پلمب اقدام شود.

مردانی گفت: قبل از اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی در چهارمحال و بختیاری در نشستی با مسئولان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های اجرایی مقرر شد تا بازاریان و اتحادیه‌های اصناف اقناع شوند.

او ضمن گلایه از غیبت رئیس اتاق اصناف شهرکرد در این نشست اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یک‌بار دیگر شرایط محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی را برای اصناف تشریح کند.

مردانی بهره‌مندی از توان و ظرفیت خود اصناف، بازاریان و کسبه برای موفقیت در اجرای این طرح را ضروری دانست و افزود: رسانه‌های گروهی و فعالان فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در این خصوص کمک کنند.

او به اعلام آمادگی سپاه پاسداران و بسیج برای همکاری در اجرای موفق این طرح اشاره و تاکید کرد: در همین راستا به‌زودی گروه‌های محله‌محور تشکیل و فعال می‌شود.

مردانی با اشاره به وجود و فعالیت پنج گروه نظارت بر اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی در بازار شهرکرد افزود: در صورت کافی نبودن این گروه‌ها، باید نسبت به تشکل و فعال کردن تیم‌های جدید اقدام شود.

او از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی برخی از فعالان ناوگان حمل و نقل درون‌شهری استان انتقاد و تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد از امروز پنجشنبه ۲۲ آبان ماه بعد از ساعت ۱۸ با نیمی از ظرفیت خود خدمات‌رسانی کند.

مردانی یادآور شد: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان موظفند برای اجرایی شدن مصوبه‌های مرتبط با ستاد مقابله با ویروس کرونا اقدام کنند.

او با اشاره به لزوم دوری از بی‌تفاوتی نسبت به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی اظهار داشت: در صورت رعایت نکردن این طرح، در آینده مجبوریم نسبت به تعطیلی کامل بازار اقدام کنیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.