ایزدی از همکاری سپاه فجر استان در بحث نظارت و کنترل بر بازار خبر داد و گفت: افزایش قیمت‌ اجناس و کالاها باید کنترل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس سازمان صمت فارس از همکاری سپاه فجر استان در بحث نظارت و کنترل بر بازار خبر داد و گفت: نشست هماهنگی و هم افزایی ظرفیت‌های سپاه و بسیج و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در بحث کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی‌ها در راستای توسعه همکاری‌های لازم در کنترل و نظارت بر بازار انجام شد که در این راستا جوانان بسیجی برای توزیع کالا‌های اساسی در استان کمک می‌کنند.

حمید رضا ایزدی با اشاره به اینکه بازرسی و نظارت بر بازار را با همکاری بسیج آغاز کرده‌ایم، گفت: در راستای تهیه، تامین، توزیع کالا‌های اساسی و اقلام ضروری مایحتاج مردم و نیز آرامش بر بازار ضرورت دارد تا افزایش قیمت اجناس و کالا‌ها کنترل شود، که با همکاری بسیج و بازرسان سازمان صمت توزیع کالا‌ها و نظارت بر روند توزیع این اقلام صورت می‌گیرد.

او ضمن ارائه خلاصه‌ای از عملکرد و دستاورد‌های سازمان صمت فارس در حوزه‌های مختلف، فعال‌سازی ظرفیت‌های منطقه اعم از صنایع، معادن، فرآوری محصولات کشاورزی، توسعه صادرات و ورود به بازار‌های بین المللی، افزود: ایجاد تعادل و ثبات در بازار، کنترل قیمت‌ها، برخورد با هر گونه افزایش قیمت و تمرکز بر تاًمین به موقع مایحتاج مورد نیاز مردم، نظارت بر انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا‌ها جزو اولویت‌های کاری وزارت متبوع و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در شرایط تحریم‌های اقتصادی است.

ایزدی به نشست توسعه همکاری‌های سازمان صمت با سپاه فجر استان اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا، افزایش قیمت ارز و تحریم‌ها باعث افزایش قیمت کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم شده که با پیگیری‌های متعدد و تامین کالا‌های اساسی و توزیع اقلام طرح تنظیم بازار و با توجه به نیاز مردم و بازار برای کاهش قیمت‌ها، لزوم انجام این طرح (همکاری بسیج و سازمان صنعت، معدن و تجارت) را دوچندان کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ضمن قدردانی از فرمانده سپاه فجر فارس، اظهار داشت: ظرفیت سپاه و بسیج، در کمک به انجام طرح‌های اجرایی و خدمت‌رسانی به مردم نقطه قوتی است که این سازمان توانسته با تعامل بسیار خوب با بسیج اصناف و سپاه فجر ضمن تامین مایحتاج مردم و کمک‌های مومنانه در کنترل بر بازار، نظارت، بازرسی‌ها و توزیع اقلام اقدامات موثری را رقم بزند، که با توجه به شرایط جامعه و بازار، امیدواریم این همراهی‌ها همچنان و در سایر شهرستان‌های استان ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: تلفن ۱۲۴ برای ارتباط شهروندان در زمینه تخلفات با بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان آماده ثبت تخلفات و پیگیری به موقع در پاسخگئیی به شهروندان هم استانی‌های عزیز است.

سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس در نشست جلسه هماهنگی و هم افزایی ظرفیت‌های سپاه و بسیج و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در بحث کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی‌ها اظهار کرد: بسیج به عنوان تشکیلات گسترده مردمی از همه ظرفیت‌های خود در کنترل، نظارت و توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم استفاده خواهد نمود، ضمن هماهنگی‌های لازم در کنار دستگاه‌های متولی زنجیره تامین، تولید و توزیع کالا‌ها و محصولات مایحتاج شهروندان خواهد بود.

او با اشاره به اینکه بسیج اصناف و گروه‌های جهادی در سراسر استان برای آرامش بازار و جلوگیری از سواستفاده دشمن آماده همکاری هستند گفت: مردم باید شدت نظارت‌ها و حضور بازرسان را در بازار بیشتر متوجه شوند و با ایجاد آرامش در بازار بدانند مسولان دلسوز آن‌ها هستند.

فرمانده سپاه فجراستان فارس نیز در این نشست برای استفاده از تمامی توان و ظرفیت‌های موجود این نهاد برای رفاه حال شهروندان و رسیدگی به مشکلات مردم در بازار و جلوگیری از تخلفات این حوزه قول مساعد همکاری داد و افزود: در راستای هم افزایی با دستگاه‌های نظارتی و بازرسان سازمان صمت و مقابله با گرانی کل نیرو‌های بسیجی به کمک می‌آیند تا محتکران و گران فروشان را شناسایی و به قانون معرفی کنند.

او افزود: نظارت بر بازار از مرحله تولید، نگهداری و توزیع تا زمان فروش کالا خواهد بود و نیرو‌های داوطلب بسیجی بعنوان همیار بازرس در موضوع نظارت بر بازار نقش آفرینی خواهند کرد.

بوعلی با بیان اینکه سازمان اطلاعات سپاه فجر برخورد قاطعی با محتکران کالا‌های موردنیاز مردم خواهد داشت، گفت: سامانه ۱۱۴ اطلاعات سپاه فجر آماده دریافت گزارشات مردمی در رابطه با احتکار کالا‌های اساسی و انبار‌های غیرمجاز و ثبت نشده است و بدون شک برخورد قاطعی با محتکران کالا‌های اساسی و مسببان گرانی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار