معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : هشت دستگاه کمباین و هد کلزا تا فصل برداشت نیمه نخست سال آینده به خراسان شمالی تحویل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : کلزا، یک محصول مدیریت طلب است که در زمان برداشت آن باید سیستم مکانیزه برای برداشت به موقع آن وجود داشته باشد.

تشکری همچنین با بیان اینکه میان سطح زیرکشت محصول کلزا با تعداد دستگاه‌های مکانیزه برای برداشت کلزا نسبت نزدیک وجود داشته باشد، افزود : این سازمان در سال‌های گذشته نسبت به خریداری تعدادی هد کمباین برای برداشت کلزا اقدام کرده است که با تامین آنها، این هد‌ها در اختیار کلزاکاران استان قرار گرفته اند.

اوافزود:  پارسال چهار دستگاه هد را از محل اعتبارات دولتی خریداری کردیم و به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان تحویل دادیم تا در فصل برداشت مورد استفاده قرار بگیرند.


بیشتر بخوانید 


او گفت  : البته بخش خصوصی استان نیز تعدادی هد برداشت کلزا را در اختیار دارد که در فصل برداشت استفاده می‌کند.

تشکری در ادامه با یادآوری این مطلب که کشت کلزا در خراسان شمالی کشتی نو پا است و توسعه سطح زیر کشت آن در استان به توسعه و ارتقای سیستم مکانیزاسیون این کشت نیز نیاز دارد، اعلام کرد: امسال سهمیه خراسان شمالی از محل اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی کشور برای خریداری و تامین دستگاه‌های برداشت محصولات کشاورزی هشت دستگاه کمباین بوده است.

اوافزود: در همین راستا، اداره مکانیزاسیون این سازمان موظف شد که با خریداری این هشت دستگاه کمباین، هد‌های کلزا را نیز خریداری کند.

اوگفت: این هشت دستگاه کمباین با هد‌های کلزا تا زمان برداشت محصول در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به خراسان شمالی تحویل می‌شوند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.