رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

شهرداری خرمشهر پاسخگوی زجر تنفسی مردم خرمشهر باشد/مراجعه شهروندان خرمشهری به بیمارستان

شکراله سلمان زاده گفت: بیش از ۲۲۰ نفر از شهروندان خرمشهری به علت حمله حاد تنفسی راهی بیمارستان شدند.

شکراله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان  در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: در حالی که با وجود وضعیت قرمز کرونا در جنوب غرب خوزستان کارکنان بیمارستان ها تمام توان خود را معطوف به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا کرده اند متاسفانه به دلیل سهل انگاری شهرداری خرمشهر بیش از ۲۲۰ نفر از شهروندان خرمشهری به علت حمله حاد تنفسی راهی بیمارستان شدند.

او افزود: این بحران که هر ساله به دنبال اولین بارش های پاییزی اتفاق می افتد قابل پبش بینی بود و از ماه ها قبل در خصوص هرس درختان کوناکارپوس که از عوامل اصلی بروز این بحران است به شهرداری ها تذکر داده شده بود ولی  متاسفانه کم کاری در این زمینه باعث بروز بحران شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن تاکید بر اینکه ۸۰ درصد سلامت مردم متأثر از مؤلفه های مؤثر بر سلامت است، بیان داشت: شهرداری و نهادهای مرتبط با حوزه ی سلامت باید پاسخگوی سلامت مردم باشند.

سلمان زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز ۴۳۰ نفر از شهروندان در شهرهای تابعه این دانشکده به علت بروز مشکلات حاد تنفسی ناشی از بارندگی اخیر به بیمارستانها مراجعه کرده اند که از این تعداد ۳۶۶ نفر به صورت سرپایی درمان و ۶۴ نفر نیز به صورت موقت بستری شده اند که این امر با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا، بار مضاعفی را بر دوش کارکنان بهداشت و درمان تحمیل خواهد کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: زمانی که نخستین بارندگی پاییزی همراه با وزش باد رخ می‌دهد، شانس گرده‌افشانی گیاهان و پخش آلرژن‌ها در فضا افزایش می‌یابد.

سلمان زاده به تمامی گروه های حساس و افرادی که با مشکل آسم و تنگی نفس دارند توصیه کرد: که تا چند روز پس از بارندگی بدلیل وجود ذرات معلق در هوا از بیرون آمدن غیر ضروری خود داری کنند و از اسپری هایی که در اختیار دارند استفاده کرده همچنین درب و پنجره های منازل خود را به صورت بسته نگه دارند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.