قدمت ۴۰۰ساله کتاب‌های کتابخانه حوزه علمیه تربت حیدریه

معاون پژوهشی حوزه علمیه هراتی تربت‌حیدریه گفت: بیش از ۷۰ درصد کتاب‌ها قدمتی بین ۷۰ تا ۱۱۰ سال دارند و کتاب‌هایی هم با قدمت بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ سال در این کتابخانه موجود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمدحسین عصمتی معاون پژوهشی حوزه علمیه هراتی تربت‌حیدریه گفت: نزدیک به هشت هزار جلد کتاب، بین هزار تا هزار و ۵۰۰ جلد کتاب خطی یا چاپ سنگی نیز در کتابخانه این مجموعه وجود دارد.

او افزود: هر چند قدمت دقیق تمام کتاب‌ها مشخص نیست، اما طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان معاونت پژوهشی حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی، بیش از ۷۰ درصد کتاب‌ها قدمتی بین ۷۰ تا ۱۱۰ سال دارند و کتاب‌هایی هم با قدمت بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ سال در این کتابخانه موجود است.


معاون پژوهشی حوزه علمیه هراتی تربت‌حیدریه با بیان این که برخی کتاب‌های خطی و چاپ سنگی تنها دارای دو یا سه نسخه است، ادامه داد: نسخه‌های دیگر در کتابخانه مجلس شورای اسلامی یا آستان قدس رضوی موجود است. به عنوان نمونه کتاب "تعدیل‌المیزان فی تعلیق علم‌المیزان" نوشته "سیدبهاء الدین محمدبن باقر حسینی مختاری نایینی" دارای قدمتی ۴۰۰ ساله است که طبق بررسی کارشناسان از این کتاب سه نسخه موجود است که یک نسخه آن در تربت حیدریه است و نسخ دیگر آن در کتابخانه مجلس شورای اسلامی و آستان قدس رضوی است.


انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.