سرپرست کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از رشد ۸ درصدی تعداد کتابخانه‌های استان از هفته کتاب پارسال تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، وفایی سرپرست کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: از هفته کتاب پارسال تا کنون ۴ کتابخانه در شهر ارسک شهرستان بشرویه، شهر زهان شهرستان زیرکوه، تخصصی کودک شهرستان طبس و الهیه شهرستان بیرجند افتتاح شده است.

او افزود: کتابخانه باغستان شهرستان فردوس، کتابخانه روستای تیغاب شهرستان قائنات، کتابخانه بهمن آباد شهرستان زیرکوه و کتابخانه معصوم آباد شهرستان خوسف نیز تکمیل و تجهیز هستند، اما با توجه به شرایط کرونایی امکان افتتاح آن‌ها وجود ندارد.

وفایی عنوان کرد: با افتتاح این ۴ کتابخانه جدید، مجموع کتابخانه‌های عمومی در استان به ۸۳ باب کتابخانه خواهد رسید و ۸ هزار و ۲۰۰ نفر جدید هم از خدمات کتابخانه‌های عمومی بهره‌مند خواهند شد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی درباره فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته از هفته کتاب پارسال تا کنون گفت: کسب رتبه اول کشوری در مسابقه امر به معروف و نهی از منکر، شرکت ۳۰ هزار و ۴۲۶ نفر از استان در جشنواره رضوی، ۳۷ برگزیده کشوری و شرکت ۴۰۰ نفر از استان در پویش نقاشی کرونا را شکست می‌دهیم و ۶ برنده کشوری و ۴۶ اثر از استان در پویش ملی کتابخوانان عاشورایی از جمله این فعالیت‌ها بوده است. 


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی از مولفه‌های مهم و اساسی در توسعه فرهنگی هر کشوری هستند و به شیوه‌های نظام یافته امکان ارائه خدمات را برای افراد فراهم می‌کنند.

وفایی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت زندگی یک جامعه با هدف تحقق ارزش‌های فرهنگی دارند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی درباره برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: همه ساله برنامه‌هایی در این هفته اجرا می‌شده است که با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال این برنامه به صورت محدود اجرایی خواهد شد.

او تصریح کرد: دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار، غبارروبی گلزار شهدا، عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی در روز ۲۴ آبان ماه به صورت غیر حضوری و در سایت WWW.SAMANPL.IR، فعالیت‌های فرهنگی به طور هدفمند و اثر گذار در فضای مجازی از ۲۴ تا ۳۰ آبان مانند نقد و بررسی کتاب، کارگاه‌های آموزشی، جلسات مشاوره، معرفی کتاب و نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب و کتابخوانی امسال است.

وفایی افزود: شعار هفته کتاب امسال دانایی و مانایی است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به این که نیم درصد از درآمد شهرداری هر شهر به انجمن کتابخانه‌های آن شهر اختصاص می‌یابد، ادامه داد: این میزان در بیرجند از سال ۸۳ تا پایان سال ۹۸ ، ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است، اما تا کنون تنها ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان واریز شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.