استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مردم همواره در اجرای برنامه‌ها همراه مسئولان بوده‌اند و در خصوص مقابله با کرونا با اقناع‌سازی و یادآوری مسائل مهم، می‌توان این همراهی را تقویت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه تشکیل بسیج محلات برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا با اشاره به گسترش شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: مردم همواره در اجرای برنامه‌ها همراه مسئولان بوده‌اند و در خصوص مقابله با کرونا با اقناع‌سازی و یادآوری مسائل مهم، می‌توان این همراهی را تقویت کرد.

او افزود: بسیج عمومی همواره در اجرای بهتر امور و برنامه ها، تجربه موفقی را به همراه داشته است و امید است در مقابله با شیوع کرونا نیز بتواند تاثیرگذاری خود را به خوبی نشان دهد.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: هدف از این تفاهم‌نامه مبارزه با ویروس کرونا است و بدین ترتیب نقش بسیج و سپاه و نیرو‌های مردمی و خیران، بسیار اثرگذار است.

او ادامه داد: امروز در یک جنگ واقعی و عملی قرار گرفته‌ایم که دشمن هم به خوبی قابل شناسایی نیست و بسیج عمومی با محوریت سپاه تحت عنوان «طرح سردار شهید قاسم سلیمانی» می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

عباسی با اشاره به اهمیت کنترل اجتماعات و دورهمی‌های فامیلی در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: اجرای طرح بسیج عمومی مقابله با کرونا، دست کم در محلات گوناگون می‌تواند مردم را در خصوص جلوگیری از تجمعات آگاه کند.

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، غربالگری گسترده را از مهمترین طرح‌های طرح بسیج محلات برشمرد و اظهار داشت: در این طرح به صورت فعال، توصیه‌های جدی برای قرنطینه خانگی بیمار و اعضا خانواده او مد نظر است تا زنجیره شیوع کرونا را در سطح جامعه قطع شود.

او افزود: نفوذپذیری، از مهمترین ویژگی‌های طرح بسیج محلات است که نسبت به دیگر طرح‌ها برتری دارد و می‌تواند دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان سلامت را نسبت به اجرای موفقیت‌آمیز آن امیدوار کند.

شیرانی با بیان اینکه این طرح دارای سه الزام است، اضافه کرد: باید در این طرح قوانین خوبی نوشته شده باشد، مجریان از پشتوانه قانونی محکمی برخوردار باشند و افراد مجری طرح توانمندی و نفوذ بالایی داشته باشند.

او ادامه داد: ارزیابی این طرح نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند ما را در شناسایی نقاط ضعف و قوت در مقابله با ویروس کرونا کمک دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار