تولید ۱۸۰۰ تن عسل در فیروزآباد

سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: امسال ۱۸۰۰ تن عسل در فیروزآباد تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کاظم موسوی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد، گفت: به لحاظ قرارگیری در منطقه کوهستانی و بهره‌مندی از پوشش گیاهی بی‌نظیر و وجود گل‌های وحشی فراوان در دامنه کوه‌ها و دشت‌ها در سالهای اخیر، یکی از مراکز تولید عسل شناخته شده است.

او، بیان کرد: شهرستان فیروزآباد به‌ عنوان یکی از مناطق مهم در تولید عسل محسوب می‌شود به نوعی که میزان تولیدات عسل در این شهرستان با افزایش ۳۰۰ تنی نسبت به سال‌های گذشته به بیش از هزار و ۸۰۰ تن در سال می‌رسد.

موسوی، تصریح کرد: این شهرستان در سال پیش حدود هزار و ۵۰۰ تن عسل تولید نمود که در نوع خود و در جایگاه منطقه ای که مستقر شده، دارای مرغوبیت ویژه‌ای می‌باشد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد، ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ زنبوردار ماهر و غنی در این شهرستان در حال فعالیت  هستند.

او، افزود: از دو مرکز پرورش ملکه، با سه نژاد کارنیکا ، بوکفست و قفقازی و با ظرفیت ۷ هزار زنبور در این منطقه تولید داشتیم.

موسوی، با اشاره به وجود سه کارگاه سنتی موم و عاج کنی با ظرفیت ۷ تن ، اضافه کرد: دو کارگاه موم عاج کنی با ظرفیت ۵ تن و یک کارگاه بسته بندی عسل با ظرفیت ۳۰۰ تن به زودی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار