استانداری کرمانشاه در حوزه عملکرد رسانه‌ای حائز رتبه برتر کشور شد

براساس نتایج ارزیابی صورت گرفته توسط شورای اطلاع رسانی دولت در سطح دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها و مکاتبه سخنگوی دولت؛ استانداری کرمانشاه در حوزه عملکرد رسانه‌ای در هفته دولت حائز رتبه برتر کشور شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه گفت: همکاری و تلاش مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و همفکری و همراهی رسانه‌های استان عاملی مهم در کسب این موفقیت بوده است.

وحید خسروی اظهار داشت: استانداری کرمانشاه در چهار محور معرفی و تشریح خدمات، دستاورد‌ها و اقدامات دولت و تبیین برنامه‌های آینده، امیدآفرینی، اطلاع رسانی مناسب و تعامل با رسانه‌های جمعی، اجرای برنامه‌های ارتباطات اجتماعی و تفاهم و ارتباط موثر با مردم به منظور به اشتراک گذاشتن مشکلات و ایجاد درک مشترک در جایگاه برتر کشور قرار گرفت.

او گفت: براین اساس ربیعی سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با ارسال نامه‌ای از استاندار کرمانشاه، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و سایر همکاران پرتلاش به عنوان یکی از فعال‌ترین دستگاه‌های ارزیابی شده و برتر در سطح دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌های سراسر کشور تقدیر و تشکر کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان به تشریح گزارش عملکرد استانداری کرمانشاه در اجرای اهداف، سیاست­@ها و برنامه‌های رسانه‌ای در هفته دولت پرداخت و افزود: با برنامه ریزی دقیق و منسجم تشریح دستاورد‌ها و اقدامات انجام شده دولت در استان به زبانی ساده و قابل درک تداوم دارد و با رویه و رویکرد جدید در اطلاع رسانی و با همکاری مطلوب رسانه‌های استان و استفاده کارآمد از فضای مجازی فضای امیدآفرینی، اعتماد زایی، باورپذیری را تقویت و وحدت و انسجام بیشتر مردم و دولت را به عنوان راهکاری برای تحقق اهداف نظام را در اولویت برنامه‌های اطلاع رسانی قرار خواهیم داد.

خسروی افزود: وفاق، همدلی و همراهی مردم، رسانه‌ها و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی فرصتی را در هفته دولت فراهم کرد که عملکرد مطلوب دولت در استان در شرایطی که امید و اعتماد مردم از سوی دشمنان به دلیل مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا نشانه گرفته شده بود؛ به شیوه‌ای موثر برای مردم تشریح و تبیین شود و تقویت گفتمان مردم و دولت به عنوان یک اولویت برای سربلندی و تداوم برنامه‌های توسعه‌ای کرمانشاه در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمانشاه با اشاره به تلاش دوچندان خدمتگزاران دولت در استان برای پیشرفت و حل مشکلات مردم، گفت: تقویت حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات برای پیشبرد اهداف در تمامی برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در دستور کار قرار دارد و در یک ارتباط نظام یافته با مردم و رسانه‌ها با بیان واقعیات زمینه مشارکت مردم در توسعه کشور فراهم خواهد شد.
او اضافه کرد: همچنین با تدوین پیوست اطلاع رسانی سنجش و پایش نظرات مردم در خصوص برنامه ها، طرح‌ها و خدمات پیش بینی شده در مسیر نقش آفرینی بیشتر در فرآیند‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی با استفاده از این اطلاعات و بازخورد‌ها حرکت خواهیم کرد.

خسروی در ادامه به ظرفیت مطلوب شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان برای تقویت ارتباط با رسانه‌ها و مردم اشاره کرد و گفت: در دستگاه‌های اجرایی روابط عمومی‌های فعال و پویا با پاسخگویی و اطلاع رسانی مطلوب، نقش موثری در ایجاد تفاهم با مردم و درک مناسب از شرایط دارند و بر این اساس با بهره مندی از منابع انسانی توانمند، متعهد و متخصص در صدد هستیم جایگاه روابط عمومی‌ها را در فرآیند‌های تصمیم گیری در دستگاه‌های اجرایی تقویت نماییم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمانشاه در ادامه برخی وظایف حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات را در دستگاه‌های اجرایی یادآور شد و افزود: اجرای سیاست‌های اطلاع رسانی، روشنگری و شفافیت، افکارسنجی و تدوین نظام ارتباطی با مردم با همکاری نهاد‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و احزاب می‌تواند به شیوه‌ای موثر انجام شود و باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی در حوزه اطلاع رسانی استفاده شود، زیرا دریافت انتظارات و خواسته‌های مخاطبین به نوعی هنر مردم داری است و باید فرهنگ سازی شود.

خسروی به لزوم تثبیت و تقویت نقش روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: این موضوع اساسی‌ترین و بدیهی‌ترین مرحله در فرآیند اطلاع رسانی موفق است و روابط عمومی در صورت برخورداری از موقعیت حرفه‌ای و مناسب می‌توانند اهداف مطروحه را محفق سازند و به نوعی ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب منوط به درک صحیح از وظایف روابط عمومی توسط مدیران است.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های کرمانشاه در ادامه برگزاری نشست‌های هم اندیشی را با رویکرد تولید محتوا و زایش فکری توسعه محور برای خدمتگزاری به مردم یک ضرورت دانست و گفت: در شرایط کنونی که به دلیل شیوع کرونا، امکان تعامل رو در رو و برگزاری جلسات میسر نیست با استفاده کارآمد از ظرفیت فضای مجازی، گفتگو با همکاران ادامه می‌دهیم و امکان تسریع در پاسخگویی به مخاطبین را نیز فراهم کرده ایم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری به شیوه ارزیابی فعالیت‌های حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر تدوین چارچوبی برای ارزیابی شاخص‌های عملکرد تدوین شده، ضرورت دارد فرآیند خود ارزیابی در دستور کار همه همکاران قرار گیرد و با یک ارزیابی دقیق و در مقاطع زمانی مختلف در قالب برنامه ریزی منسجم و مبتنی بر فرآیند بازخورد امکان انجام اقدامات اصلاحی نیز فراهم شود تا به سمت تحقق اهداف با گام‌های صحیح حرکت کنیم.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.