سرپرست اداره کل زندان‌های استان سمنان گفت: طرح پایش و غربالگری زندانیان با هدف کاهش جمعیت کیفری و آزاد کردن زندانیان در استان سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  امید کهربایی سرپرست اداره کل زندان‌های استان سمنان با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم در استفاده از مجازات حبس زندان با رویکرد حبس زدایی گفت: قوه قضاییه طرح پایش و غربالگری را به اداره زندان‌ها ابلاغ کردند و این طرح در حدود یک هفته اجرایی شده و در این طرح در جهت تقلیل مجازات، زندانیان مورد پایش قرار می‌گیریند.

او با بیان اینکه نباید کسی بی‌جهت در زندان باشد افزود: ۴۰۰ نفر از زندانیان استان سمنان مشمول این طرح می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات حقوقی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان سمنان اظهار داشت: کسانی که از زندان بودن شان نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود شناسایی شوند و برای ایشان تصمیم فوری و فوق‌العاده اتخاذ می‌شود.

کهربایی بیان کرد: در این بخشنامه ملاقات چهره به چهره قضات با زندانیان توصیه شده است و اگر قرار باشد به موجب تصمیم قضایی تغییری در وضعیت زندانیان موضوع بخشنامه ایجاد نشود، ملاقات قاضی با زندانی در زندان یا دادگاه الزامی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.