جاده هایی پنهان در انبوه درختان

در شهرستان ریگان تعدادی از کشاورزان با تجاوز به حریم جاده‌ها اقدام به کشت محصولات خود کرده اند و حریم جاده ها را از بین برده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که فقط ۱۶ درصد راه‌های آن آسفالت است واین راه‌ها در بعضی از روستا‌های این منطقه از کنار مزارع وباغ های کشاورزی می‌گذرد.

در بعضی از این روستا‌ها کشاورزان با تجاوز به حریم جاده‌ها اقدام به کشت محصولات کشاورزی در کنار جاده آسفالته کرده اند که این امر به دلیل مشخص نبودن حریم جاده منجر به تصادفات جرحی وفوتی شده است.

در این جاده‌ها وسایل نقلیه پس از انحراف از جاده‌ها وارد باغات کشاورزی می‌شوند و نه تنها خسارت جانی بلکه خسارت مالی برای کشاورزان نیز به بار می‌آورند علاوه بر آن این اقدام نادرست کشاورزان سبب شده است که به دلیل مشخص نبودن حریم جاده خودرو‌ها در مواردی به جای حاشیه جاده به داخل جوی آب بیفتند.

دراین روستا‌ها کشت محصولاتی همچون نخل، گندم و یونجه در حاشیه جاده‌ها مرگ شهروندان ریگانی را رقم می‌زند، مرگ‌هایی که به واسطه سهل انگاری وتجاوز به حریم جاده‌ها خانواده‌های زیادی را داغدار می‌کنند.

جاده های ریگان

وقتی از این جاده‌ها عبور می‌کردم در بعضی از نقاط مزارع کاملا وارد جاده شده بود و وقتی دلیل آن را از تعدادی از کشاورزان پرسیدم مدعی بودند که راه آسفالته از میان مزارع آن‌ها عبور کرده است.

رضا عباسی یکی از رانندگان این محور گفت: پارسال به دلیل نبود حاشیه جاده منحرف شدم وبه داخل مزارع کشاورزی رفتم و علاوه بر آسیب دیدن خودم که ماه‌ها خانه نشین بودم وسیله نقلیه ام نیز دچار آسیب شد.

محمد ابراهیمی یکی دیگر از شهروندان ریگانی بیان داشت: تعدادی از کشاورزان تا کنار جاده محصول کاشته اند که در این مناطق باید با احتیاط کامل رانندگی کنیم چراکه هر لحظه ممکن است خودرو از جاده منحرف شود.

او با بیان اینکه چند ماه قبل یک دستگاه خودرو از جاده منحرف شد و پس از ورود به مزارع به نخل‌های خرما برخورد کرد، گفت: از مسئولان شهرستان واستان درخواست داریم تا نسبت به آزاد سازی حریم جاده های این مناطق چاره اندیشی کنند تا شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

جاده های ریگان

محمد طایفه رشیدی یکی از اهالی روستا‌های شهرستان ریگان گفت: تا کنون در محوری که از روستای ما می‌گذرد ده‌ها نفر کشته وتعداد زیادی مجروح شده اند و این فقط آمار یک نقطه از این جاده‌های حادثه خیز است.

او بیان داشت: مسئولان تا کی می‌خواهند هیچ اقدامی نکنند و شاهد چنین حوادث دلخراشی باشند؟

آزادسازی ۲۰ کیلومتر جاده روستایی

در ادامه گزارش محمد حسین جزینی زاده، رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان ریگان با بیان اینکه، در شهرستان ریگان ۱۳۰کیلومتر راه روستایی وجود دارد، گفت: تعدادی از کشاورزان شهرستان حریم جاده را رعایت نکرده اند که این امر جان رانندگان این مسیر‌ها را تهدید می‌کند.

اوبیان داشت: تعدادی از جاده‌های شهرستان ریگان در کنار مزارع احداث شده اند و کشاورزان حریمی برای جاد‌ه ها نگذاشته اند.

جزینی زاده با اشاره به اینکه تا کنون ۲۰کیلومتر از محور‌های روستایی شهرستان ریگان آزاد سازی شده است، افزود: از کشاورزان ریگانی درخواست داریم به منظور حفظ جان همشهریان خود نسبت به رعایت حریم جاد‌ه ها توجه جدی داشته باشند.

او گفت: تلاش خود را می‌کنیم تا آزاد سازی حریم جاده ها وشانه سازی درتمامی محور‌هایی که به دست کشاورزان تصرف شده است صورت بگیرد.

جاده های ریگان

درست است که در چنین شرایطی اقدامات مسئولان می‌تواند موثر باشد، اما در این میان می‌طلبد کشاورزان سخت کوش نیزبه حریم جاده‌ها توجه کنند تا شاهد خسارت‌های جانی و مالی در این زمینه نباشیم.

گزارش از موسی ملائیان

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار