وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد به زودی یک مقام ارشد این وزارتخانه به کشور‌های حاشیه خلیج فارس سفر می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزارس اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد «کلارک کوپر» دستیار وزیر خارجه در امور سیاسی و نظامی در تاریخ ۱۴ تا ۲۳ نوامبر به امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین و فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کوپر قرار است در امارات و در روز‌های ۱۵ و ۱۶ نوامبر به موضوع تقویت همکاری‌ها در زمینه امنیت و نیز فرصت‌های جدید تعامل در سایه تصمیم تاریخی دولت امارات برای عادی سازی روابط با اسرائیل بپردازد.

در این بیانیه همچنین آمده است: کوپر به زودی در عربستان در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ نوامبر در خصوص همکاری در زمینه‌های امنیت، تجارت و دفاع گفتگو‌هایی را صورت خواهد داد.

در این بیانیه همچنین آمده ست: در روز‌های ۱۹ و ۲۰ نوامبر آتی، این دیپلمات ارشد در بحرین با مسئولان نظامی و کشوری به مناسبت عادی سازی روابط دیپلماتیک با اسرائیل ضمن پیمان ابراهیم دیدار خواهد کرد و در خصوص همکاری در چارچوب امنیت دریایی و تجارت در زمینه محصولات دفاعی به بحث و گفتگو خواهد پرداخت.

دستیار وزیر خارجه آمریکا همچنین در روز‌های ۲۰ تا ۲۲ نوامبر را در فلسطین اشغالی سپری خواهد کرد و در آنجا در خصوص همکاری‌های دوجانبه میان آمریکا و اسرائیل در زمینه امنیت و شراکت منطقه‌ای پس از امضای توافقنامه صلح به بحث و گفتگو خواهد پرداخت.

دولت‌های عربی امارات، بحرین و به تازگی سودان، ماه گذشته میلادی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. مسأله که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار