استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت بقاع متبرکه برای مسئولان یک وظیفه دینی و شرعی است و موجب تقویت نظام و فرهنگ می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست هیئت امنای امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد با بیان اینکه بقاع متبرکه می‌توانند کانون انجام فعالیت در حوزه‌های مختلف باشند، اظهار داشت: می‌توان برای استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه در استان طرح‌های توسعه‌ای باتوجه به نیاز‌های روز جامعه تهیه کرد.

او با اشاره به اینکه اندیشه ائمه و اهل‌بیت (ع) در همه موضوعات جامع و کامل بوده است، افزود: در دستورات اهل‌بیت (ع) آینده نگری وجود دارد و در شرایط حاضر این دستورات باید چراغ راه همه در انجام امور مدیریتی باشد.


بیشتر بخوانید


عباسی با اشاره به جایگاه بقاع متبرکه در تقویت فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه اضافه کرد: تقویت بقاع متبرکه برای مسؤولان یک وظیفه دینی و شرعی است و موجب تقویت نظام و فرهنگ می‌شود.

او با بیان اینکه بقاع متبرکه می‌توانند کانون فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اجتماعی باشند، ادامه داد: می‌توان برای استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه در چهارمحال و بختیاری طرح‌های توسعه‌ای باتوجه به نیاز‌های روز تهیه کرد.

عباسی گفت: از مزیت‌های تهیه طرح توسعه‌ای برای امامزاده‌گان حلیمه و حکمیه خاتون شهرکرد، روشن شدن مسیر و هدف انجام کار‌ها است.

او افزود: برنامه توسعه امامزادگان حلیمه و حکمیه خاتون شهرکرد به صورت بلندمدت و براساس اولویت‌های فرهنگی، اقتصادی، گردشگری مذهبی و ... تهیه شود، همچنین طرح به صورت مرحله به مرحله انجام شود.

عباسی با اشاره به اینکه در اجرای طرح توسعه‌ای امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی، مؤسسات عمومی دولتی و خیرین نیز بهره‌مند شد، اضافه کرد: از اعتبارات سال ۱۴۰۰ مبلغی برای انجام مطالعات این طرح اختصاص پیدا کند، تا قبل از اجرای این طرح برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت برای استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در تمامی حوزه‌ها صورت بگیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار