مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۵۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و امدادی با هدف خدمات رسانی هنگام بارندگی شدید و وقوع سیل در جاده‌های استان اصفهان مستقر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر آغاز بارندگی‌ها در نقاط مختلف، ستاد سیل در شهر‌های مختلف استان تشکیل و فعال شدند و ۷۵۰ گروه عملیاتی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کار خود را آغاز کردند.

او محور فعالیت ستاد سیل در هر شهرستان را شهرداری‌ها ذکر کرد و اظهارداشت: برنامه ما کاهش مخاطرات و انجام اقدامات پیشگیرانه و امدادی در زمان بروز سیل و سیلاب در ماه‌های پیش رو است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه این استان سه هزار کیلومتر رودخانه دائم و فصلی دارد ادامه داد: تاکنون مطالعات و بررسی حریم و بستر برای بالغ بر ۲ هزار کیلومتر از آن‌ها با هدف پیشگیری از خطر و کاهش خسارات ناشی از سیل و سیلاب انجام شده است.

به گفته او رفع موانع در رودخانه‌های فصلی، آزادسازی آبراه‌ها (مسیل)، بسترسازی مناسب برای عبور سیلاب دیگر اقدامات مدت اخیر را تشکیل می‌دهد.

شیشه فروش با بیان اینکه لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها طی چند سال اخیر شرایط را بهتر کرد گفت: از سوی دیگر تقویت سیل‌بند‌ها با مشارکت و همکاری اداره کل منابع طبیعی و دهیاری‌ها انجام گرفت.

او به احتمال بارش‌هایی که منجر به سیلاب و آبگرفتگی شود اشاره و خاطرنشان کرد: در همین ارتباط برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم انجام و نکات لازم به مسوولان مناطقی که بیشتر در معرض خطر هستند ارائه شد.

کارشناسان این روز‌ها درباره خطر وقوع سیل هشدار می‌دهند و در این میان خاطرات تلخ سیلاب‌های ابتدای سال ۹۸، بار دیگر نگرانی در این پیوند را دو چندان کرد، از این رو شهرستان‌های استان بیشتر در غرب اصفهان برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی احتمالی بطور تقریبی ۵۰ درصد آماده باش هستند.

استان اصفهان ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه دارد که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را به خود اختصاص داده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.