روزنامه صهیونیستی: اسرائیل برای ترور عرفات تصمیم داشت یک استادیوم را منفجر کند

یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد اسرائیل در سال ۱۹۸۲ تصمیم داشته تا یک ورزشگاه را برای ترور عرفات منفجر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارونوت فاش کرد تل آویو قصد داشته تا یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین و شماری دیگر از سران فلسطینی را با منفجر کردن یک استادیوم فوتبال در بیروت، پایتخت لبنان در سال ۱۹۸۲ ترور کند.

بر پایه این گزارش، تل آویو در ژانویه ۱۹۸۲ تلاش داشته تا یک استادیوم فوتبال را در لبنان به خاطر ترور عرفات و نیز «خلیل الوزیر» ملقب به «ابوجهاد» و نیز رهبر سازمان آزادی بخش فلسطین منفجر کند؛ اما اندکی پیش از عملیات از این کار صرف نظر کرده است.

بر پایه اعلام یدیعوت احارونوت، زمان انجام عملیات اول ژانویه ۱۹۸۲ بوده و نیرو‌های اطلاعاتی اسرائیل اقدام به مخفی سازی چندین کیلوگرم مواد منفجره در زیر صندلی‌ها کرده بودند؛ همچنانکه سه خودروی بمبگذاری شده دیگر نیز که حامل چندین تن مواد منفجر بود، در کنار مکان مذکور پارک شده بودند. قرار بود خودرو‌های بمب گذاری شده از راه دور منفجر شده و این اقدام سبب راه افتادن پایانی خونینی برای این عملیات شود.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، ایده این عملیات در پی کشته شدن خانواده حاران به دست سمیر قنطارشکل گرفته بود؛ عملیاتی که در آوریل ۱۹۷۹ انجام گرفت.

این روزنامه همچنین فاش کرد این عملیات نتوانست همه تأیید‌ها و تصویب‌ها را بگیرد. این عملیات که از سوی افراد ناشناس برنامه ریزی شده بود، در آخرین لحظه متوقف شد. بر پایه این گزارش چند ساعت پیش از انجام آن، طراح عملیات از سوی «مناخم بگین» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در آن زمان فراخوانده شد و او در حالی که مریض بوده و در رختخواب به سر می‌برد، تصمیم گرفت عملیات را لغو کند.

حدود شش ماه بعد از لغو این عملیات، جنگ نخست لبنان در سال ۱۹۸۲ شروع شد که ۱۸ سال به طول انجامید.

مئیر داگان، رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۶ معتقد بود اسرائیل یک فرصت طلایی را از دست داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سردار ایرانی
۱۸:۲۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
وامصیبتاه.اگه این جنایت رخ داده بود،ببینید چندهزار نفر کشته میشدند!!!!هرچند برای رژیم کودک کش اسرائیل این آمار چیز عجیبی نخواهد بود،اردوگاه صبرا و شتیلا رو بیاد دارید که بین 5 تا7 هزار نفر کوچک و بزرگ بخاک و خون کشیده شدند.از اروپا و امریکا توقعی نبود که این سگ قلاده شکسته رو توبیخ کنند،اما کشورهای مسلمان بجز ایران و سوریه و لبنان بقیه خفه خون گرفتند!!!!
آخرین اخبار