سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید در وزارت خارجه اصلاحات ساختاری ایجاد و جنبه اقتصادی این وزارتخانه در بحث برون‌مرزی تقویت شود.

وزارت خارجه باید مورد اصلاحات ساختاری قرار بگیردحجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از برگزاری جلسات کمیته مشترک اعضای این کمیسیون با مسئولان وزارت خارجه درباره موضوعات مربوط به دیپلماسی اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: در چند روز آینده و پس از جمع‌بندی‌های لازم گزارش این کمیته در صحن کمیسیون قرائت خواهد شد.

وی افزود: پس از قرائت گزارش کمیته اگر لازم باشد برای برطرف کردن خلا‌های قانونی طرحی را در راستای فعال کردن دیپلماسی اقتصادی تدوین و برای بررسی به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می‌کنیم.

فیروزی بیان کرد: مجلس در نظر دارد تا افرادی که در حوزه دیپلماسی اقتصادی فعالیت می‌کنند از تخصص‌های لازم برخوردار باشند و آموزش‌های لازم در این حوزه ببینند، اما متاسفانه در برخی مواقع افرادی در این حوزه به کار گرفته می‌شوند که تخصص لازم را ندارند.

وی ادامه داد: باید در وزارت خارجه اصلاحات ساختاری ایجاد و جنبه اقتصادی این وزارتخانه در بحث برون‌مرزی تقویت شود و تاکید مجلس این است که نیرو‌هایی با تفکر اقتصادی جذب وزارت خارجه شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع تصریح کرد: باید زنجیره تولید را از طریق صادرات تکمیل کنیم، چرا که لازمه جهش تولید امروز تکمیل زنجیره تولید و صادرات است که متاسفانه در سال‌های گذشته به این موضوع توجه ویژه‌ای نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار