جانشین ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان یزد گفت: دولت به دو صورت بخشودگی و ارائه تسهیلات از کسب و کار‌های زیان دیده از کرونا حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد ترحمی، جانشین ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان یزد در برنامه تلویزیونی رصد گفت: رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در استان هر روزه بهتر شده است به گونه‌ای که اوایل شهریور تنها ۳۶ درصد از شهروندان یزدی به دستورالعمل‌ها توجه می‌کردند، اما اکنون این رقم به بالای ۷۶ درصد رسیده است. در بعضی روستا‌ها ۹۰ درصد نیز گزارش شده است.

او افزود: باور ما این نیست که محل کسب و اصناف مرکز شیوع کرونا است، بلکه هدف کاهش تردد مردم، تجمع و ازدحام در سطح شهر است؛ لذا این تصمیمات از سر اضطرار و نه اختیار صورت گرفته است.

ترحمی ادامه داد: همدلی و همکاری کسبه در این مدت قابل تقدیر است و من شخصا از آن‌ها تشکر می‌کنم که علی رغم ضرر‌های اقتصادی برای کسب و کارشان، خوب همراهی کردند.

جانشین ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان یزد در پاسخ به این پرسش که برای مشاغل زیان دیده چه تدبیری اندیشیده شده گفت: نه تنها ایران بلکه اقتصاد جهان متضرر شده و در کشور ما نیز کسب و کار‌های مرتبط با گردشگری، سالن‌های ورزشی، مهد کودک‌ها و... از حد ورشکستی فراتر رفته اند.

او با اشاره به وظیفه دولت برای جبران آسیب‌های اقتصادی بیان کرد: بسته‌های حمایتی برای دسته‌ای از مشاغل که دچار بیشترین ضرر‌ها شده اند در نظر گرفته شده که بخشی از آن به صورت بخشودگی و بخشی از آن متوجه ارائه تسهیلات است.

ترحمی افزود: تمهیداتی برای حفظ کسب و کار‌های زیان دیده اندیشیده شده که در دستور کار قرار دارد، اعم از تسهیلات بانکی، بخشودگی اجاره مراکز دولتی برای بخش خصوصی به مدت ۶ ماه و تعیین حداقل و سقف اجاره برای مستاجرین.

جانشین ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان یزد در پایان اشاره کرد: می‌توان امیدوار بود ارمغان این محدودیت‌ها، بازگشت سلامتی به کشور باشد که صبر مردم و زیان کسبه هرچه زودتر جبران شود.
انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار