مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمان از برگزاری پویش کتابخوانی خانواده دانا با هدف مطالعه دورهمی در درون خانواده به منظور استفاده بهتر از فرصت روز‌های کرونایی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه ۶۵۰ کانون فرهنگی، هنری با ۷۴ هزار عضو در شمال استان کرمان فعالیت می‌کنند، گفت: در این مجموعه ۱۴۷ کتابخانه به صورت باز و ۶۲ کتابخانه مخزن دار در حوزه کتاب فعالیت دارند.

او با اشاره به نامگذاری هفته کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان افزود: پویش کتابخوانی خانواده دانا با هدف مطالعه دورهمی در درون خانواده به منظور استفاده بهتر از فرصت روز‌های کرونایی، از برنامه‌های هفته کتاب در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که در آن مطالعه دورهمی و خوانش قسمتی از کتاب‌ها با ارسال گزارش آن در قالب کلیپ ۲ دقیقه ای انجام می‌شود.

حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: هم اکنون طرح شنبه‌های با کتاب در کانون‌های فعال فرهنگی، هنری و کتابخانه‌های مساجد  از سوی مخاطبان مسجدی در حال انجام است که تا پایان سال ادامه دارد و اجرای این طرح، اجتماع اسلامی را به سوی دانایی سوق می‌دهد.

او بیان کرد: انتشار فایل مربوط به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مسئولان و شخصیت ها، جمع آوری کتاب‌های بدون استفاده و توزیع آن‌ها بین کتابخانه‌های مساجد و معرفی فعالان حوزه کتاب از جمله برنامه‌های هفته کتاب محسوب می‌شود.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: افتتاح مجازی رواق کتاب، ارتباط سمینار مجازی با کتابداران مساجد، بازدید مجازی یا ارتباط تصویری با کتابخانه‌های برتر استان، نشست‌های کتابخوان مجازی، ثبت و بروزرسانی اطلاعات هویتی کتابخانه در سامانه بچه‌های مسجد، مستندسازی از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی و مسابقه و خلاصه نویسی کتاب از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

او افزود: فعالیت کانون‌ها در حال به روز شدن است و اصحاب فرهنگ و هنر باید مسلح به سلاح دانایی باشند و در جهان انفورماتیک فعالیت‌های خود را عرضه کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان تصریح کرد: کانون‌های مساجد در روز‌های پر التهاب کرونایی فعالیت خود را تعطیل نکرده اند و فعالیت‌های مسجد در بستر فضای مجازی با پورتال بچه‌های مسجد در جریان است که این پورتال فعالیت کانون‌ها را رقابتی‌تر کرده، رقابتی سالم که در حوزه مسجد شکل گرفته است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.