محمد علی طالبی گفت: اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان یزد جواب داده و شیب تند بیماران بستری کرونا را به مرحله ثبات رسانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد علی طالبی رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به نظر می‌رسد اعمال محدودیت‌های کرونایی به نوعی در استان یزد جواب داده و ما در آمار بستری‌های کرونایی به مرحله ثبات می‌رسیم.

او با اشاره به اینکه ۱۱۷۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: اگر بتوانیم با همکاری خوب مردم و اصناف مصوبات ستاد ملی را در اعمال محدودیت‌ها و رعایت نکات بهداشتی رعایت کنیم، روند کاهشی بیماری را در یزد شاهد خواهیم بود.

استاندار یزد یکی از نمود‌های خوب رعایت مردمی بهداشت را فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن دانست و افزود: آمار رعایت مردمی از ۵۰ درصد در ابتدای شروع موج سوم، اکنون به بالای ۷۰ درصد رسیده است.

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد تصریح کرد: مشکل اکسیژن تمام بیمارستان‌های استان با حمایت‌های دولتی، بخش خصوصی و خیرین رفع شده و دستگاه‌های اکسیژن برای مراکز درمانی نصب شده یا در مرحله انتقال و نصب است.

طالبی ادامه داد: در جلسه امروز ستاد ملی کلیات طرحی به تصویب رسید که از هفته بعد در سراسر کشور اجرایی می‌شود. بر این اساس در یک تقسیم بندی جدید اعمال محدودیت‌ها در اصناف، فعالیت‌های اداری، عبور و مرور و ... بر مبنای رنگ هر منطقه خواهد بود و جزییات آن به زودی اعلام می‌شود.

استاندار یزد درباره گله برخی از مردم از وضعیت بیمارستان‌ها گفت: برخی مشکلات در رسیدگی به بیماران ناشی از اوج گیری غیر قابل تصور کرونا و شیب تند بستری‌ها بوده و هم اکنون با رسیدن به مرحله ثبات، مشکل رسیدگی به بیماران رفع می‌شود.

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد از راه اندازی اولین بیمارستان بحران کشور در سه ماه آینده خبر داد و گفت: ساختمان قدیم بیمارستان فرخی با هزینه‌ای بیش از ده میلیارد تومان متناسب با بحران در حال بازسازی و مقاوم سازی است و در آن بیش از ۲۰۰ تخت پیش بینی شده است.

طالبی با اشاره به اینکه در تصمیمات استانی تلاش شده کمترین آسیب به اصناف و گروه‌های شغلی وارد شود، از اقدامات ملی همچون معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی و در سطح استان از تسهیلات قرض الحسنه برای اصناف خبر داد.

استاندار یزد در خصوص توقف خط انتقال آب به یزد و آنچه از قول سردار محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در فضای مجازی مطرح شده گفت: آنچه که اعلام شده در خصوص مبدا بهشت آباد است در حالی که خط دوم انتقال آب به یزد از محلی غیر از بهشت آباد آغاز می‌شود و قرارگاه سازندگی هنوز به دلیل منابع اعتباری، کاری را شروع نکرده که متوقف شود.

به گفته عالی‌ترین مقام اجرایی استان، خط دوم انتقال آب به یزد با هماهنگی و همراهی نهاد‌های ملی مجوز‌های قانونی خود را گرفته و با تامین اعتبار لازم به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار در خصوص افشای فایل صوتی جلسه با وزیر نیرو گفت: جلسه و مطلب محرمانه‌ای نبوده و ما در موضوع انتقال آب، محرمانه‌ای نداریم.

طالبی گفت: نیاز استان یزد به آب مسجل است و تمام فعالیت‌های ما منطبق بر سیاست‌های ملی و مجوز‌های قانونی است.

استاندار یزد تصریح کرد: صنایعی در استان به مسوولیت اجتماعی خود عمل کرده و در بحث تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها داوطلبانه به میدان آمدند که به زودی در گزارشی به مردم نام صنایعی که مسوولیت پذیر بوده و صنایعی که مشارکت نداشتند، اعلام می‌شود.

طالبی همچنین در خصوص برگه شدن برخی چک‌های مردمی در هفته قبل گفت: واقعیت این است که به خاطر یکپارچه بودن سیستم بانک‌ها در سطح ملی نمی‌توان استانی تصمیم گرفت و نیازمند دستور ملی است.

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد در این نشست خبری از رایزنی و گفتگو با مسوولان وزارت بهداشت در خصوص تامین کمبود‌ها و نیاز‌های دارویی استان نیز خبر داد.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار