تعمیر و لایه روبی چشمه قدیمی لاور چرک در منطقه هرمود شهرستان لارستان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خدا نظر انصاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان، گفت: چشمه لاور چرک در منطقه حفاظت شده هرمود لارستان به عمق ۴ متر بود که لایه روبی و حلقه گذاری شد.

او، بیان کرد: چاه منبع چشمه لاور چرک هرمود لارستان در مسیر رودخانه خشک قرار دارد که هر ساله در زمان  بارندگی با گل و لای پر می‌شود، اما با تلاش دوستداران محیط زیست این چشمه حلقه گذاری و مسیر سیلاب نیز منحرف شد که افزایش خروجی آب چشمه تا دو برابر افزایش یافت.

انصاری، تصریح کرد: با لوله گذاری به طول ۱۰۰ متر آبشخور بتونی جدید به طول ۵ متر با نصب شناور ساخته شد، که روزانه در فصول کم آبی بیش از یکصدو پنجاه راس وحوش شامل قوچ و میش، کل وبز و جبیر و چند صد قطعه پرنده کبک و تیهو از این چشمه سیراب می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان، با قدردانی از انجمن سبز اندیشان خور لارستان، ادامه داد: حدود یکماه پیش یک باب آبشخور به ظرفیت ۵۵ هزار لیتر در منطقه چاهشور هرمود از سوی همین انجمن ساخته و به بهره برداری رسید.

او، افزود: منطقه حفاظت شده هرمود در جتوب شرق استان فارس واقع شده و زیستگاه قوچ و میش لارستان و بهترین زیستگاه جبیر در کشور است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار